Maged الصياد
06-17-2020, 09:34 AM
الجزء الأول
التعريف بالشخصيات
انا ماجد عمري 22 سنه احد المشاركين في حرب انجلترا واتسجنت قبل كده بسبب اعمال الشغب
اخويا الكبير محمد عمره 24 سنه مسجل خطر وقاتل محترف وملاكم
اخويا الصغير احمد 20 سنه اتسجن بسبب القتل بس خرجناه منها ومسجل خطر
عمتي عايده 42 سنه جسمها متناسق بزاز وطياز متوسطه علي طول معاها مسدس عندها طفلين خالد وليلا اتخطفو وهما صغيرين
بنت عمي مريم 19 سنه حاجه كده قشطه شبه جورجينا بتلبس جيبات علي طول من غير حاجه تحتهم وعلي طول مسلحه ومدربه علي الفنون القتاليه
يوسف صاحبي الروح بالروح 22 بيحب مريم كان معايا فالحرب ثوري اتسجن مرتين بسبب اعمال الشغب
كلنا كده عيله الصياد وبصفه عموميه عصابه القبعات السوداء
في يوم الصبح
انا. عملت ايه في السباق يمحمد
محمد. فلوس الرهانات كلها في جيبنا بس قتلنا اتنين
انا. مش مهم فين احمد
محمد. هتلاقيه بينيك وحده في اي داهيه
في وسط الكلام دخلت عمتي عايده
محمد.احا قابل يعم انا ماشي
انا.طب تمام اا يا عايده في ايه
عايده.فيه 3000 جنيه ناقصين من الخزنه
انا.بنراهن بيهم
عايده.يرجعم 4000
انا.مش مشكله
خرجت عمتي ودخل احمد
انا.كنت فين
احمد.كنت بنيك ملفايه بنت كلب
انا.طب اعمل حسابك بكره طالعين اجازه يومين انا وانته ومحمد
احمد.ايوه بقا
انا.يلا اخرج عندي شغل
قعدت اراجع في اوراق العصابه
بعدها بساعه يوسف جه
يوسف.ايه يا زعيم
انا.اقعد يلا
يوسف.ها رايح فين بكره
انا.هنخرج نشم هوا الي زي احمد ومحمد كل مده لازم تعمل حاجه تبسطهم عشان يفضلو تحت طوعك المهم عايزني ليه
يوسف.مريم حامل
انا.مريم مين
يوسف.بنت عمك وقبل اي حاجه اناجاي اطلب ايدها
انا.هشوف واكلمك
يوسف. اشطا سلام
خرج يوسف وفي طريقه لقي مريم
مريم.ها عملت ايه
يوسف.اتقدمتلك يا بطتي وهو هياخد رايك وابننا هيعيش معانا
مريم.يا ريت طب سلام وهجيلك باليل
يوسف.مستني علي نار
انا خلصت شغلي ورحت الخماره لقيت محيي
انا.ايه يا ميحو البت هايدي فين
محيي.مشيت وهجيب غيرها بكره
انا.تمام هات المعتاد
بعد ما خلصت كنت فايق نسبيا ورحت علي عبير
عبيردي شرموطه بس وتكه جسمها مظبوط شعرها اشقر عنيها خضرا حاجه كده اجنبي
رحت هناك خبطت فتحتلي بالسنتيانه والكلوت سود شفافين
انا.ايه ده يكسمك
عبير.ماجد باشا وحشني نييك بوم يلا امشي
الواد.لسه يكسمك نص ساعه
انا.قوم يلا
الواد. ماجد باشا امرك يا كبير
دخلت جوه قلعت كل هدمي وطبعا سبت المسدس وجرابه علي ضهري وبدات اوس فيها وانزل لحد بزازها بدات ارضع واضرب عليها لحد ما بقو حمر دم رحت قالبها تمصلي زبي وبعديت قمت مدخله في كسها وبدات ارزع وهيا بدات تصوت وبعدين قلبتها علي طرف السرير وبدات انيك فيها وهيا قعده تجيب عسل وتصوت وقمت مدورها ومقعدها علي زبي وبقيت برزع قعدنا ربع ساعه عالوضع ده وبعدين جبتها تحتي لحد ما قربت اجيب
انا. اجيب فين
عبير. في كسي
قمت جايب في كسها
عبير هتيجي تاني امته
انا. علي حسب
وقمت ماشي
في الطريق لقيت عربيه الظابط الجديد دخلت المنطقه
قمت موقف عسكري
انا. مين ده
العسرى. دا المفتش الجديد يا ماجد باشا
انا.وسكته ايه
العسكري.لا دا مالوش سكه
انا.تمام خد
اديتله 100 جنيه
العسكري.تشكر يا باشا
المفتش دخل المنطقه لقي الي بيتخانقم والي بينيك في وحده والي بيشم بدره والي بيتمص زبه
قام نزل من العربيه وضرب نار في الجو
الناس كلها بصوله وبعدين كل واحد كمل الي بيعمله
دخلت انا ضربت النار في الفانوس بتاع العمود قام الكل بص ورحت واقف قدامه
انا.نورت با باشا
كمال.انته مين
انا.ماجد الصياد
كمال. اننه بقا رئيس العصابه
انا.حصل
كمال.طب احب اقولك انهم هيوقفوك
انا.نورت يا باشا
قام كمال سابني ومشي راح مكتبه وكلم حد بالتليفون
كمال.انتي فين
الشخص.بكره هكون عندك
كمال.طبعا انتي عارفه الي انا ماسكه عليكي يوديك فين
الشخص.اه طبها مش محتاجه تفكرني
وقفل كمال
الشخص.هنشوفك يا عم ماجد
في المكتب عندي
انا.ها يا احمد وصلت لايه
احمد.المفتش كمال عبد الحفيظ
السجل بتاعه نضيف واعماله مبهره
معندوش مره ولا اولاد ولا عيله من الاساس
خد طلقه في دراعه في الحرب ادوله وسام عشانها
ليه علاقات مع ناس في مناصب كبيره
انا.تمام هنشوف الباشا هيعمل ايه
في الخماره بتاع محيي
وحده دخلتمن الباب
محيي.اتفضلي
الشخص.اناجايه عشان الوظيفه
محيي. ممكن الاسم
الشخص.روان
الي اللقاء في الجزء الثاني
انا محتاج تشجيعكم خش قولي اي حاجه تثبت وجودك دا غير رايك
احب اوضح كبدايه ان زمن القصه سنه 1919 بعد الحرب العالميه الثانيه والمكان في انجلترا عباره عن حرب عصابات فحضرتك متحكمش قبل الجزء الثالث عشان الجزء ده مجرد بدايه للحرب وياريت تشرفني بتعليقك
الجزء الثاني
محيي.ممكن الاسم
الشخص.روان
محيي.بتعرفي تنضفي وتغسلي
روان.اه طبعا
محيي.تمام
روان.قلي صحيح امال ماجد الصياد بييجي امته
محيي.عايزه تعرفي ليه
روان.لا بس انا سمعت عنه كتير
محيي.لما ييجي هتعرفي لوحدك
وبدأت روان تنضف في المكان في الوقت ده كنت انا واحمد ومحمد واخدين اجازه وطالعين الريف
في العربيه
محمد.اخيرا خدنا رحله عيله الصياد في رحله
احمد.ها هنروح فين
انا.انتو رايكم ايه
محمد.تعالي نروح اي حته المهم ناخدلنا يومين حلوين
احمد.وقفنا عند محطه البنزين يا ماجد
انا.اشطا تمام
وقفنا عند محطه بنزين انا بحط بنزين واحمد بيجيب اكل ومحمد واقف في الوقت ده محمد جاله شخص
محمد.انته مين
الشخص.عصابه القبعات السوداء مش كده
محمد.اه تامر بحاجه
الشخص. طب خد اخواتك وامشي من هنا
للتذكير في الوقت ده الكل بيلبس قبعات والقبعات بتاعتنا فيها موس من قدام
انا.انته بتتكلم كده ليه
الشخص 2.اهلا بالصياد خد اخواتك وامشي احسن
انا.لا
الشخص 1.كسمك
قمنا قالعين الطواقي وبدانا نضرب فيهم من الااخر بهدلناهم
في الوقت ده احمد جه
احمد.انتو عملتو ايه
انا.مين دول
احمد.دول عيله القط وباللي انتو عملتوه ده انتو فتحتو علينا فتوحه
محمد.انا شايف اننا من المستحسن نرجع عشان نكون في امان
انا.تمام يلا بسرعه
عند عيله القط
الشخص2.احنا اتهانا يا ريسه
الريسه.مين الي عمل كده الحكومه
الشخص 1.لا يا هانم دا ماجد الصياد واخواته
الريسه.احا يعمل كده ازاى
الشخص 2.خدونا غدر يا ريسه كنا بنجيب اكل وجابونا من ضهرنا
الريسه.ولا يا خالد
خالد.امرك يا ريسه
الريسه. ايه الي حصل
خالد.هما الي مسكو يا ريسه
الريسه.تمام هات الحديده ياض
قام واكد من رجالتها جبلها سكينه وقامت دبحت الاتنين
الريسه.اما نشوفك يا عم ماجد احا دانا الريسه
عندي انا ماشي رايح عند محيي ملقتهوش بس لقيت روان وصف روان
..عمرها 19 سنه وشها ابيض ملامحها صافيه بزازها قد الرمانه جسمها مظبوط عندها قوه بدنيه طيزها مرفوعه من اصل فرنسي يعني اصل المكن..
انا.فين محيي
روان.مش هنا نص ساعه وييجي
انا.انتي اسمك ايه
روان.روان وانته
انا.ماجد
روان.عنيها لمعت.تشرب ايه
انا.ويسكي
روان.تمام خمسه ويجهز
في الوقت ده اتصلت عليا عمتي عايده
انا.ايوا يا عايده
عايده.عيله القط باعتين ايد سوده يعني اعلنو الحرب عليكم
انا.طب اناجايلك اهوه
يا روان
روان.نعم
انا.انا ماشي مره تانيه بقا خدي ده الحساب واشربي انتي الحاجه
خرجت رحت المكتب دخلت لقيت عايده جوه
انا.ردي عليهم بنفس الطريقه وانا هبعت محمد والرجاله بكره السباق بتاعهم وهنعلم عليهم
عايده.انته بتدخلنا في حرب كبيره مع ناس تقال ومتنساش ان ادهم ورجالته كمان ضدك
انا.انا لو بخاف كان زمان العصابه دي ممشيها النسوان متتدخليش في اللي يخصني يا عايده
عايده. برحتك
انا.اتفضلي وابعتيلي احمد ومحمد
عايده تمام
خرجت عايده راحت لاحمد
عايده.كلم اخوك
احمد.متعرفيش عايز ايه
عايده.روح شوف
انا.اسمع يا احمد بكره انته ومحمد هتروحم سباقات القط وهتجيبم فلوس الرهانات وحاول تعلم علي حد منهم
احمد.ههههه امرك يا كبير
انا.يلا انا رايح عند محيي
احمد.انا سامع ان في بت مكنه هناك بفكر اغتصبها
انا.لا بلاش دي
احمد.خلاص برحتك
رحت الخماره لقيت روان بتنضف عالباب
انا.بقولك ايه
روان.قلي
انا.ايه رايك تيجي معايا حفله
روان.معنديش وقت فاضي اسفه
انا.لا عندك يوم الخميس الخمارات كلها هتقفل بامر من القبعات السوداء
روان.معنديش حاجه البسها
انا.لا عندك محيي هيديك بكره فستان تستنيني بيه يوم الخميس
روان.دا انته مجهز كل حاجه
انا.يلا سلام
الصبح احمد ومحمد والرجاله راحو السباق
احمد.هنعمل ايه بقا
محمد.عايز راجلين معايا
وراح محمد ورا واحد من عيله القط في الحمام
قام داخل زانقه
محمد.الفلوس بسرعه
الواد.كسمك
محمد تمام قام قالع الطقيه وبطرف الموس وقام قاطه ودانه
محمد.لو قطعت التانيه هقتلك احسن
الواد.خد اهم
محمد.يلا يا رجاله
في الوقت ده كان احمد بيامن الطريق وقابل واحد من رجاله ادهم
الراجل.انته مين
احمد.احمد الصياد
الراجل.طب يلا معايا
احمد.علي فين
الراجل رفع المسدس علي احمد.عند ادهم باشاا
قام احمد جاري وفجاه ظهرت واحده قدام احمد معاها مسدس وضربت
احمد بيبص لقي نفسه محصلوش حاجه
بيبص وراه لقي الراجل ميت
احمد.انتي مين
قامت ضاربه احمد علي دماغه بالمسدس اغمي عليه
محمد جه في الوقت ده قام ضارب عليها بس هيا مشيت ومحمد جاب احمد ورجع
انا.ها عملتو ايه
محمد.تمام بس في وحده مش عارفين ظهرت منين بس من شكلها فهيا خطر
انا.المهم جبتو الفلوس
محمد.اه كله تمام
احمد.بس انا عندي ملاحظه البت دي ضربت علي الراجل بتاع ادهم يبقي مش معاه معني كده انها من رجاله القط
انا.وجهه نظر
عايده.ماجد
انا.نعم
عايده.ادهم باعتلك رساله
انا.طب اقريها
عايده.بيقولك عايز يشوفك علي ارض محايده ويتكلم معاك علي هدنه
انا.قوليله في نادي الموناليزا بتاع الرقص
انتظروني في الجزء الثالث
الجزء الثالث
اليوم الي بعده
رحت الخماره لقيت روان مستنياني بالفستان
روان. ايه رايك
انا. مش بطال
روان. هنروح فين بقا
انا. دار الموناليزا
روان. بتاع الرقص
انا. اه
خدتها بالعربيه ورحنا هناك
وانا بركن العربيه حد من رجاله ادهم اتكلم في السماعه عرفت انهم بيعرفوه
دخلنا المكان كله بدل وفيه تلت رتب قاعدين مع ادهم ومعاه وحده تقريبا مراته
قعدت انا وروان علي طرابيزه علي جنب
وبعدها بشويه المزيكه اشتغلت خدت روان ورحت ارقص انا وهيا لاحظت ان ادهم كل شويه يبص علي روان
انا. انا عايزك في طلب
روان. قول
انا........
روان. بس انته كده هتزعلني منك وهتغير نظرتي فيك
انا. متخافيش
رحت قعدت مع ادهم وروان قعدت علي طرابيزه لوحدها
ادهم. منور يا صياد
انا. دا نورك يا ادهم باشا عرفت ان حضرتك عايزني
ادهم. يا عم اشرب حاجه الاول
انا. لا الشغل الاول
ادهم. حلو انا عايزك انته واخواتك وعيلتك ورجالتك تشتغلوا تحت طوعي
انا. طب والمقابل
ادهم. الي انته عايزه
انا. نمسك سباق الرهانات بتاع عيله القط
ادهم. اه صحيح مين الي قتل الراجل بتاعي
انا. وحده منهم
ادهم. تمام بس ليا طلب منم
انا. اتفضل يا باشا
ادهم. هنبدل انا وانته
انا.هنبدل ايه
ادهم.المكن انته هتاخد مراتي وانا هاخد البت الي معاك الليله دي
انا.مش مشكله سيبني اشرحلها
رحت لروان لقيتها قاعده مهمومه وخايفه
انا.انا قلتلك محدش هيلمسك عايزك بس تاخريه شويه
روان.دا راجل ملوش كلمه تاخد ازاى علي كلامه
انا.عشان خاطري
طبعا روان فاهمه انها هتقعد معاه بس وهوه فاهم اني سبتها الليله
المهم خدت مراته ومشيت بالعربيه وقفت علي بعد شارعين وروان قعدت معاه تحت
انا.مالك ساكته ليه اسمك ايه
مراته.سمر
انا.ساكته ليه
سمر.لو كانت البت الي معاك شرموطه فانا لا
انا.انا مش هلمسك
سمر.بجد
انا.انا مباخدش حد من غير رضاه
سمر.امال عايزني ليه
انا.انتي بتحبي ادهم
سمر.دا علاقته ايه
انا.ردي عليا
سمر.لا
انا.تمام دا الي انا عايزه النهارده قابليني يوم السبت عند مطعم سندريلا
سمر. طب ودلوقتي
انا. هنرجع نلحق البت
وقمت راجع جري لعنده في الوقت ده
ادهم. جرا ايه يا مزه ما تفكي كده
روان. انا قعدت معاك عشان انته محترم خليك قد كلمتك
ادهم. احا تعالي يا بت
وحرفيا بقا بيغتصبها وهيا كانت بتصوت
رحت انا لقيت راجل عالباب منعني من الدخول قمت مطلع المسدس وضربته في رجله
ودخلت حشتها من ادهم بالعافيه
ادهم. جرا ايه يا كسمك عايز تموت وقام رافع مسدسه في وشي
انا. اهدي يا باشا انا رجعت في كلامي كان لازم يكون برضاها مش بالعافيه
ادهم. خلاص امشي بس انسي الاتفاق
انا. مش مشكله يلا يا روان
طبعا روان كانت فاهمه كل حاجه بس كانت زعلانه اوي عشان كان هيغتصبها وانا كنت بحاول اهديها
انا.خلاص انا اسف و****
روان. مش مصدقه انك عملت كده كان لازم تقلي ان دي خطتك
انا.حقك عليا
ونامت علي صدري طول الطريق
نزلتها عند الفندق الي هيا فيه وطلعت معاها
انا. ها دلوقتي كويسه
روان. اه الحمد لله كان ممكن يضربك بجد
انا. كنتي خايفه عليا
روان. الصراحه اه
انا. وانا اترعبت عشان الي كان هيعملو فيكي
وقربت منها براحه وخدت شفايفها في بوسه رومانسيه وخدتها في حضني
انا. اسيبك بقا ترتاحي شويه
روان. هشوفك بكره
انا. ان شاء ****
سبت روان ومشيت وفي السكه رنت عليا عايده
انا. الو فيه حاجه ولا ايه
عايده. تعالي بسرعه في مصيبه
رحت هناك لقيت المكتب تقريبا متكسر والعسكري بتاع الامن متعور في رجله
انا. ايه الي حصل
عايده. عيله القط
انا. فيه اي خساير
عايده. لا خدو بس فلوسهم وسابوك رساله
نص الرساله
**ماجد الصياد كان نفسي نتقابل في ظروف احسن من دي لكن لازم تاخد درس انته لو كنت زكي هتفلت من الموت الي مستنيك متخافش مش هناذي اي حد منكم غيرك **
عايده. يعني ايه الكلام ده
انا. يعني انا بس الي ممكن انضر يعني حاجه تبعي انا
محمد. مكتبك مثلا
انا. العربيه
رحت علي العربيه لقيت كريم فيها العربيه من النوع الي سقفه مفتوح يعني منتاش مضطر تفتح الباب عشان تدخل
انا. كريم زي ما انته متتحركش انته دخلت من انهي باب
كريم.انا دخلت من فوق ههههههه
انا. طب خليك زي ما انته وانا اجيلك
كريم.لا
وقام فاتح الباب ونازل جري
وقعت قنبله بمؤقت عالارض قمت جاري ماسكها وراميها بعيد وخدته في حضني
القنبله انفجرت
انتهي الجزء الثالث
الجزء الرابع
انا بصراحه معنديش وقت فاضي ابدا فانا بنزل في الوقت الفاضي يعني مفيش معاد محدد لتنزيل الجزء لكن لو لقيت تفاعل طبعا هنزل اجزاء كتير وبعتذر عن التاخير
وقفنا الجزء الي فات عند انفجار القنبله
احمد ومحمد جم علي صوت الانفجار
محمد.ايه الي حصل
انا.كان هيموتوه
احمد.لازم نوقف المهزله دي
انا. فعلا لازم المهزله دي تقف
دخلنا جوه
عايده.الي بيحصل ده تهريج لازم نخلص من العيله دي
محمد.معاك حق انا واحمد هناخد الرجاله ونخلص منهم بكره
انا.بس بس احنا محناش في وقت يسمحلنا بقتل عيله زي دي وكمان الظابط الجديد شادد حيله اوي
محمد.يعني هنسكت
احمد.لا طبعا انته بتقول ايه ماجد
انا.احسن طريقه عشان نخلص من كل المنافسين اننا نوقعهم في بعض
مريم.ودا ازاي بقا
انا. احمد هيتجوز منهم
احمد.انته بتقول ايه
انا.زي ما سمعت
احمد.بس يا ماجد
عايده.فكره ممتازه وبكده نخلص منهم وفي نفس الوقت يساعدونا علي ادهم
احمد.ماشي بس بشرط
انا.بتقول شرط
احمد.يعم طلب
انا.اطلب
احمد.هطلقها اما نخلص من ادهم
انا.مفيش مشكله يلا كل واحد يروح لحاله
خرجت مريم وراحت ليوسف
يوسف.ايه يا حبيبتي
مريم.ماجد عايز يجوز احمد من عيله القط
يوسف.ما يعمل الي عايزه واحنا مالنا الي يهمنا ابننا ولا بنتنا الي في بطنك
خلصت انا ورحت لمحيي
انا.ايه يا ميحو
محيي. ايه يا صياد
انا. فين روان
محيي. جوه
انا. طب طرقنا
ماشي يا عم
وهوه خارج قمت ماسك ايده
انا. متحاولش معاها عشان دي تبعي وعشان منزعلش
محيي. خلصانه مدام تبعك كويس انك عرفتني ههههه
خرج محيي وانا دخلت لروان
انا. ايه بتعملي ايه
روان. وانته مالك
انا. ما كنا حلوين امبارح
روان. قلي صحيح ايه موضوع القنبله الي انفجرت امبارح عندكم
انا. عايزه تعرفي ليه
روان. خلاص برحتك
انا. روقي بس دي ناس كانت بتحاول تقتلني
روان. اه طب مين الناس دول
انا. عيله من الجنوب وهعمل معاهم هدنه
روان. طب يعني اسمهم ايه
انا. عايزه تعرفي ليه
روان. اخلص بقا يا ماجد
انا. لا مش هقولك
روان. طب وكده وقامت بايساني
انا. كده هفكر
روان. مفيش تفكير وقامت وخداني كمان بوسه
وانا بدات اندمج وبحسس علي ضهرها
روان. لا قلي اسمهم الاول
انا. خخخخخخخخ اسم مين احا عايزه تعرفي المعلومات دي لمين
روان. عايزه اعرف بس مش لحد
انا. ولا لحد انا خفيان
وخرجت وانا مخنوق موت رحت ليوسف
يوسف. ايه يا برو
انا. اقعد يا يوسف
يوسف. مالك يا صحبي
انا. تعمل ايه لو كنت بدات تضعف
يوسف. من ناحيه ايه
انا. من ناحيه ان قلبك بدا يلين
يوسف. اوبا الصياد وقع مش مصدق
انا. ايه يا عم انته هتسوحلي انا ماشي
يوسف. في داهيه
انا. كسمك
في الوقت ده روان راحت لكمال
كمال. اهلا يروان ايه الاخبار
روان. القنبله كان هدفها الصياد ذات نفسه
كمال.مين الي حطها
روان. مقليش ولما سالته زعق ومشي
كمال. مش مشكله بكره نعرف المهم عايزك في موضوع
روان. اتفضل
كمال. بصراحه انا مش هلاقي اجمل ولا احسن مم عشان اشاركها حياتي
روان. اسفه يا كمال بيه بس انا مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي خالص
كمال. اه طب فكري وردي عليا
في اليوم الي بعده رحنا لعيله القط
الريسه. ايه يا صياد جاي ليه
انا. طالبين القرب
الريسه. ايه جاي تتجوزني
انا. لا جاي آخد هناء لاحمد اخويا
الريسه. وانا ايه الي يخليني اوافق
انا. فكري في العلاقات الي هتكسبيها وهنوحد نفسنا ضد ادهم
الريسه. طب هفكر وارد عليك
انا. مفيش هفكر اه او لا
الريسه. خلاص موافقه
انا. عالبركه
في الوقت ده ادهم وصله خبر بالي بيحصل
ادهم. حضر الرجال يلا
رجعت انا واخواتي البيت
عايده. الحق يا ماجد ادهم جاي ومعاه رجالته وناوي يخلص علينا
انا. يبقا جه لقضاه
عايده. هتعمل ايه
انا. هخلص عليه
خرجت رحت ليوسف
انا. بقولك ايه عايزك تجيب المدفع من المخزن وتركبه عشان ادهم جاي ويا احنا يا هوه
يوسف. خلصانه
رحت المكتب
انا. بصو يرجاله لو قتلنا الراجل ده النهارده هنمسك المدينه دي كلها ولو خسرنا هنموت كلنا فكل واكد يفكر في بيته قبل مت يفكر في نفسه
فاللي معايا يعرفني واللي عليا يعرفني
هما. كلنا معاك يا ريس
انا. عالبركه
ادهم دخل المنطقه وضرب نار في الجو
ادهم. يا صياد اطلعلي انته واخواتك لو كنتم رجاله
خرجتله ومعايا احمد ومحمد 12 راجل ومعانا اسلحه نص االي ومسدسات
ادهم. مش شايف انكم ملكوش فرصه
انا. لا لينا
ظهر يوسف من ورا ومعاه المدفه الرشاش
ومحيي ومعاه ار بي جي
ادهم. دول بقا الي هيخلوك تمسك السوق
انا. انته شايف ايه جاهزين يا رجاله
خرجت مريم من بين الرجاله
مريم. اقف يبني انته وهوه
يوسف. انتي بتعملي ايه هنا
انا. امشي علي البيت
مريم. ادهم باشا لو سمحت ملوش لزمه كل ده اول ما تبدام محدش عارف مين هيعيش ومين هيموت انا ليا هنا تلت اخوات وجوزي مش عايزه حد منهم يموت وهنا حسن عندنا ومحمود عندك اخوات ليه تخلي الاخ يقتل اخوه ليه بس لازم ده كله يقف حالا
ادهم. عندك حق يبنتي مفيش داعي لان حد يموت واحد بس الي هيموت وقام ضاربني بالنار الطلقه جت في دراعي ولف لرجالته وبدا يهيص
ادهم. من النهارده اما كبير السوق ومفيش وجود للصيادين
انا. ادهم
بصلي قمت ضاربه طلقه بين حواجبه قام واقع ميت
رجالته في وضع استعداد للحرب
انا. مفيش داعي للكلام ده انتو في حالكم واحنا في حالنا يلا كل واحد يشوف حاله
محمد. يلا يا ماجد عشان نخرج الرصاصه من دراعك
رحت البيت ومحمد بدا يخرج الرصاصه
يوسف. ادهم ازاي عرف انك كنت عند عيله القط
عايده. انته عرفت حد يا ماجد
انا. لا محدش يعرف ثواني لا في
احمد. مين
انا......
انا بتمنالكم يوم سعيد رايك في تعليق عشان تخلي يومي سعيد
بيساوت
تكمله الجزء الرابع
انا. لا في
محمد. مين
انا. روان
عايده. سيبلي انا البت دي
انا. محدش هيلمسها اكيد ملهاش دعوه
احمد. دي لازم تموت
انا. قلت محدش هيلمسها
محمد. عليكيفك انا رايح الخماره جاي يا احمد ولا ايه
احمد. اه جاي
راح احمد ومحمد الخماره
محمد. محيي
روان. اتفضل تطلب ايه
محمد. ابعدي يا بت وهاتي محيي عشان مخلص عليكي
روان. برحتك
احمد. هيا دي البت
محمد. اه هيا نفسي اقتلها بس الي حايشني اخوك
في الوقت ده روان روحت بيتها وكمال راح عند مقر العصابه
كمال. كل واحد يقف مكانه عشان الي هيتحرك هنيكه
واحد قام متكي علي زرار قام رانن جرس عندي في المكتب
عرفت ان في هجوم قمت خارج من ورا ورايح علي البيت
لقيت عساكر بيجرو ورايا قمت داخل من بين البيوت لحد ما وصلت لحته زي بدروم قامت روان شداني للبيت عندها
وفي واحد من الحراس شافنا وراح قال لكمال لكن كمال لما عرف انها ساعدتني قام لاغي العمليه كلها
وخد العساكر وراحو علي عيله القط
بس عيله القط حاولو يقاومم
قام العساكر مصفينهم معادا خطيبه احمد وبعض الرجاله الي قدرو يهربو
في بيت روان
انا. عايزه ايه
روان. ده جزاتي اني بحميك
انا. انتي الي مبلغه مش كده
روان. اه انا
انا. ومش خايفه اقتلك
روان. مش هتقدر عشان بتحبني
انا. انا مبحبش حد
روان. برحتك علي العموم انا بكره هسيب البلد وممكن مرجعش تاني
انا.
روان. ساكت ليه
انا. انا ايه الي عمل فيا كده انا فعلا بدات اضعف
وقمت ماسك سكينه وراشقها في دراعي
روان. ليه عملت كده
انا. ابعدي انا ماشي
سبت روان ومشيت
وكمال لما خلص علي عيله القط جالي المكتب من غير عساكر
كمال. اهلا يا صياد
انا. ايه باشا معدش حد بيشوفك يعني
كمال. فلت انته امبارح كنت ناويلك علي نيه سوده
انا. بص يا كموله انا مش هموت
كمال. ومين قال اني عايزك تموت لو انته مت هتكون البلد ممله موت انا وانته مش هنقدر نعيش من غير بعض
انا. طبعا انته عارف مين الي انقذني
كمال. هههههه هيا هيا الي بلغت عن عيله القط الي في الاخره دلوقتي
انا. انته بتقول ايه
كمال. زي ما سمعت روان بلغت عن عيله القط وبلغتني وانا بلغت ادهم
انا.
كمال. سلام يا صياد
خرج الظابط وعايده دخلت
عايده. لازم اخلص منها
انا. لا سيبيها تمشي
تمشي ومترجعش
عايده. بدات تحن يا صياد
انا.
عايده. علي راحتك
مشهد النهايه
انا في مكتبي بحضر وره شركه الصياد الجديده
..القبعات السوداء..
عايده. جالها رساله من ملجا ان واحد من ولادها عايش
محمد. في سباق بيلم رهانات
احمد. رايح لخطيبته
محيي. انضرب بالنار في الخماره
في محطه القطر
روان واقفه مستنيه القطر
حد رفع عليها مسدس بتبص لقته كمال
صوت رصاص وحد بيقع علي الارض
مشهد ما بعد النهايه
انا. حقها لازم يرجع
محمد. هوه ده الي حيحصل
النهايه
الي اللقاء في الجزء الخامس
التعريف بالشخصيات
انا ماجد عمري 22 سنه احد المشاركين في حرب انجلترا واتسجنت قبل كده بسبب اعمال الشغب
اخويا الكبير محمد عمره 24 سنه مسجل خطر وقاتل محترف وملاكم
اخويا الصغير احمد 20 سنه اتسجن بسبب القتل بس خرجناه منها ومسجل خطر
عمتي عايده 42 سنه جسمها متناسق بزاز وطياز متوسطه علي طول معاها مسدس عندها طفلين خالد وليلا اتخطفو وهما صغيرين
بنت عمي مريم 19 سنه حاجه كده قشطه شبه جورجينا بتلبس جيبات علي طول من غير حاجه تحتهم وعلي طول مسلحه ومدربه علي الفنون القتاليه
يوسف صاحبي الروح بالروح 22 بيحب مريم كان معايا فالحرب ثوري اتسجن مرتين بسبب اعمال الشغب
كلنا كده عيله الصياد وبصفه عموميه عصابه القبعات السوداء
في يوم الصبح
انا. عملت ايه في السباق يمحمد
محمد. فلوس الرهانات كلها في جيبنا بس قتلنا اتنين
انا. مش مهم فين احمد
محمد. هتلاقيه بينيك وحده في اي داهيه
في وسط الكلام دخلت عمتي عايده
محمد.احا قابل يعم انا ماشي
انا.طب تمام اا يا عايده في ايه
عايده.فيه 3000 جنيه ناقصين من الخزنه
انا.بنراهن بيهم
عايده.يرجعم 4000
انا.مش مشكله
خرجت عمتي ودخل احمد
انا.كنت فين
احمد.كنت بنيك ملفايه بنت كلب
انا.طب اعمل حسابك بكره طالعين اجازه يومين انا وانته ومحمد
احمد.ايوه بقا
انا.يلا اخرج عندي شغل
قعدت اراجع في اوراق العصابه
بعدها بساعه يوسف جه
يوسف.ايه يا زعيم
انا.اقعد يلا
يوسف.ها رايح فين بكره
انا.هنخرج نشم هوا الي زي احمد ومحمد كل مده لازم تعمل حاجه تبسطهم عشان يفضلو تحت طوعك المهم عايزني ليه
يوسف.مريم حامل
انا.مريم مين
يوسف.بنت عمك وقبل اي حاجه اناجاي اطلب ايدها
انا.هشوف واكلمك
يوسف. اشطا سلام
خرج يوسف وفي طريقه لقي مريم
مريم.ها عملت ايه
يوسف.اتقدمتلك يا بطتي وهو هياخد رايك وابننا هيعيش معانا
مريم.يا ريت طب سلام وهجيلك باليل
يوسف.مستني علي نار
انا خلصت شغلي ورحت الخماره لقيت محيي
انا.ايه يا ميحو البت هايدي فين
محيي.مشيت وهجيب غيرها بكره
انا.تمام هات المعتاد
بعد ما خلصت كنت فايق نسبيا ورحت علي عبير
عبيردي شرموطه بس وتكه جسمها مظبوط شعرها اشقر عنيها خضرا حاجه كده اجنبي
رحت هناك خبطت فتحتلي بالسنتيانه والكلوت سود شفافين
انا.ايه ده يكسمك
عبير.ماجد باشا وحشني نييك بوم يلا امشي
الواد.لسه يكسمك نص ساعه
انا.قوم يلا
الواد. ماجد باشا امرك يا كبير
دخلت جوه قلعت كل هدمي وطبعا سبت المسدس وجرابه علي ضهري وبدات اوس فيها وانزل لحد بزازها بدات ارضع واضرب عليها لحد ما بقو حمر دم رحت قالبها تمصلي زبي وبعديت قمت مدخله في كسها وبدات ارزع وهيا بدات تصوت وبعدين قلبتها علي طرف السرير وبدات انيك فيها وهيا قعده تجيب عسل وتصوت وقمت مدورها ومقعدها علي زبي وبقيت برزع قعدنا ربع ساعه عالوضع ده وبعدين جبتها تحتي لحد ما قربت اجيب
انا. اجيب فين
عبير. في كسي
قمت جايب في كسها
عبير هتيجي تاني امته
انا. علي حسب
وقمت ماشي
في الطريق لقيت عربيه الظابط الجديد دخلت المنطقه
قمت موقف عسكري
انا. مين ده
العسرى. دا المفتش الجديد يا ماجد باشا
انا.وسكته ايه
العسكري.لا دا مالوش سكه
انا.تمام خد
اديتله 100 جنيه
العسكري.تشكر يا باشا
المفتش دخل المنطقه لقي الي بيتخانقم والي بينيك في وحده والي بيشم بدره والي بيتمص زبه
قام نزل من العربيه وضرب نار في الجو
الناس كلها بصوله وبعدين كل واحد كمل الي بيعمله
دخلت انا ضربت النار في الفانوس بتاع العمود قام الكل بص ورحت واقف قدامه
انا.نورت با باشا
كمال.انته مين
انا.ماجد الصياد
كمال. اننه بقا رئيس العصابه
انا.حصل
كمال.طب احب اقولك انهم هيوقفوك
انا.نورت يا باشا
قام كمال سابني ومشي راح مكتبه وكلم حد بالتليفون
كمال.انتي فين
الشخص.بكره هكون عندك
كمال.طبعا انتي عارفه الي انا ماسكه عليكي يوديك فين
الشخص.اه طبها مش محتاجه تفكرني
وقفل كمال
الشخص.هنشوفك يا عم ماجد
في المكتب عندي
انا.ها يا احمد وصلت لايه
احمد.المفتش كمال عبد الحفيظ
السجل بتاعه نضيف واعماله مبهره
معندوش مره ولا اولاد ولا عيله من الاساس
خد طلقه في دراعه في الحرب ادوله وسام عشانها
ليه علاقات مع ناس في مناصب كبيره
انا.تمام هنشوف الباشا هيعمل ايه
في الخماره بتاع محيي
وحده دخلتمن الباب
محيي.اتفضلي
الشخص.اناجايه عشان الوظيفه
محيي. ممكن الاسم
الشخص.روان
الي اللقاء في الجزء الثاني
انا محتاج تشجيعكم خش قولي اي حاجه تثبت وجودك دا غير رايك
احب اوضح كبدايه ان زمن القصه سنه 1919 بعد الحرب العالميه الثانيه والمكان في انجلترا عباره عن حرب عصابات فحضرتك متحكمش قبل الجزء الثالث عشان الجزء ده مجرد بدايه للحرب وياريت تشرفني بتعليقك
الجزء الثاني
محيي.ممكن الاسم
الشخص.روان
محيي.بتعرفي تنضفي وتغسلي
روان.اه طبعا
محيي.تمام
روان.قلي صحيح امال ماجد الصياد بييجي امته
محيي.عايزه تعرفي ليه
روان.لا بس انا سمعت عنه كتير
محيي.لما ييجي هتعرفي لوحدك
وبدأت روان تنضف في المكان في الوقت ده كنت انا واحمد ومحمد واخدين اجازه وطالعين الريف
في العربيه
محمد.اخيرا خدنا رحله عيله الصياد في رحله
احمد.ها هنروح فين
انا.انتو رايكم ايه
محمد.تعالي نروح اي حته المهم ناخدلنا يومين حلوين
احمد.وقفنا عند محطه البنزين يا ماجد
انا.اشطا تمام
وقفنا عند محطه بنزين انا بحط بنزين واحمد بيجيب اكل ومحمد واقف في الوقت ده محمد جاله شخص
محمد.انته مين
الشخص.عصابه القبعات السوداء مش كده
محمد.اه تامر بحاجه
الشخص. طب خد اخواتك وامشي من هنا
للتذكير في الوقت ده الكل بيلبس قبعات والقبعات بتاعتنا فيها موس من قدام
انا.انته بتتكلم كده ليه
الشخص 2.اهلا بالصياد خد اخواتك وامشي احسن
انا.لا
الشخص 1.كسمك
قمنا قالعين الطواقي وبدانا نضرب فيهم من الااخر بهدلناهم
في الوقت ده احمد جه
احمد.انتو عملتو ايه
انا.مين دول
احمد.دول عيله القط وباللي انتو عملتوه ده انتو فتحتو علينا فتوحه
محمد.انا شايف اننا من المستحسن نرجع عشان نكون في امان
انا.تمام يلا بسرعه
عند عيله القط
الشخص2.احنا اتهانا يا ريسه
الريسه.مين الي عمل كده الحكومه
الشخص 1.لا يا هانم دا ماجد الصياد واخواته
الريسه.احا يعمل كده ازاى
الشخص 2.خدونا غدر يا ريسه كنا بنجيب اكل وجابونا من ضهرنا
الريسه.ولا يا خالد
خالد.امرك يا ريسه
الريسه. ايه الي حصل
خالد.هما الي مسكو يا ريسه
الريسه.تمام هات الحديده ياض
قام واكد من رجالتها جبلها سكينه وقامت دبحت الاتنين
الريسه.اما نشوفك يا عم ماجد احا دانا الريسه
عندي انا ماشي رايح عند محيي ملقتهوش بس لقيت روان وصف روان
..عمرها 19 سنه وشها ابيض ملامحها صافيه بزازها قد الرمانه جسمها مظبوط عندها قوه بدنيه طيزها مرفوعه من اصل فرنسي يعني اصل المكن..
انا.فين محيي
روان.مش هنا نص ساعه وييجي
انا.انتي اسمك ايه
روان.روان وانته
انا.ماجد
روان.عنيها لمعت.تشرب ايه
انا.ويسكي
روان.تمام خمسه ويجهز
في الوقت ده اتصلت عليا عمتي عايده
انا.ايوا يا عايده
عايده.عيله القط باعتين ايد سوده يعني اعلنو الحرب عليكم
انا.طب اناجايلك اهوه
يا روان
روان.نعم
انا.انا ماشي مره تانيه بقا خدي ده الحساب واشربي انتي الحاجه
خرجت رحت المكتب دخلت لقيت عايده جوه
انا.ردي عليهم بنفس الطريقه وانا هبعت محمد والرجاله بكره السباق بتاعهم وهنعلم عليهم
عايده.انته بتدخلنا في حرب كبيره مع ناس تقال ومتنساش ان ادهم ورجالته كمان ضدك
انا.انا لو بخاف كان زمان العصابه دي ممشيها النسوان متتدخليش في اللي يخصني يا عايده
عايده. برحتك
انا.اتفضلي وابعتيلي احمد ومحمد
عايده تمام
خرجت عايده راحت لاحمد
عايده.كلم اخوك
احمد.متعرفيش عايز ايه
عايده.روح شوف
انا.اسمع يا احمد بكره انته ومحمد هتروحم سباقات القط وهتجيبم فلوس الرهانات وحاول تعلم علي حد منهم
احمد.ههههه امرك يا كبير
انا.يلا انا رايح عند محيي
احمد.انا سامع ان في بت مكنه هناك بفكر اغتصبها
انا.لا بلاش دي
احمد.خلاص برحتك
رحت الخماره لقيت روان بتنضف عالباب
انا.بقولك ايه
روان.قلي
انا.ايه رايك تيجي معايا حفله
روان.معنديش وقت فاضي اسفه
انا.لا عندك يوم الخميس الخمارات كلها هتقفل بامر من القبعات السوداء
روان.معنديش حاجه البسها
انا.لا عندك محيي هيديك بكره فستان تستنيني بيه يوم الخميس
روان.دا انته مجهز كل حاجه
انا.يلا سلام
الصبح احمد ومحمد والرجاله راحو السباق
احمد.هنعمل ايه بقا
محمد.عايز راجلين معايا
وراح محمد ورا واحد من عيله القط في الحمام
قام داخل زانقه
محمد.الفلوس بسرعه
الواد.كسمك
محمد تمام قام قالع الطقيه وبطرف الموس وقام قاطه ودانه
محمد.لو قطعت التانيه هقتلك احسن
الواد.خد اهم
محمد.يلا يا رجاله
في الوقت ده كان احمد بيامن الطريق وقابل واحد من رجاله ادهم
الراجل.انته مين
احمد.احمد الصياد
الراجل.طب يلا معايا
احمد.علي فين
الراجل رفع المسدس علي احمد.عند ادهم باشاا
قام احمد جاري وفجاه ظهرت واحده قدام احمد معاها مسدس وضربت
احمد بيبص لقي نفسه محصلوش حاجه
بيبص وراه لقي الراجل ميت
احمد.انتي مين
قامت ضاربه احمد علي دماغه بالمسدس اغمي عليه
محمد جه في الوقت ده قام ضارب عليها بس هيا مشيت ومحمد جاب احمد ورجع
انا.ها عملتو ايه
محمد.تمام بس في وحده مش عارفين ظهرت منين بس من شكلها فهيا خطر
انا.المهم جبتو الفلوس
محمد.اه كله تمام
احمد.بس انا عندي ملاحظه البت دي ضربت علي الراجل بتاع ادهم يبقي مش معاه معني كده انها من رجاله القط
انا.وجهه نظر
عايده.ماجد
انا.نعم
عايده.ادهم باعتلك رساله
انا.طب اقريها
عايده.بيقولك عايز يشوفك علي ارض محايده ويتكلم معاك علي هدنه
انا.قوليله في نادي الموناليزا بتاع الرقص
انتظروني في الجزء الثالث
الجزء الثالث
اليوم الي بعده
رحت الخماره لقيت روان مستنياني بالفستان
روان. ايه رايك
انا. مش بطال
روان. هنروح فين بقا
انا. دار الموناليزا
روان. بتاع الرقص
انا. اه
خدتها بالعربيه ورحنا هناك
وانا بركن العربيه حد من رجاله ادهم اتكلم في السماعه عرفت انهم بيعرفوه
دخلنا المكان كله بدل وفيه تلت رتب قاعدين مع ادهم ومعاه وحده تقريبا مراته
قعدت انا وروان علي طرابيزه علي جنب
وبعدها بشويه المزيكه اشتغلت خدت روان ورحت ارقص انا وهيا لاحظت ان ادهم كل شويه يبص علي روان
انا. انا عايزك في طلب
روان. قول
انا........
روان. بس انته كده هتزعلني منك وهتغير نظرتي فيك
انا. متخافيش
رحت قعدت مع ادهم وروان قعدت علي طرابيزه لوحدها
ادهم. منور يا صياد
انا. دا نورك يا ادهم باشا عرفت ان حضرتك عايزني
ادهم. يا عم اشرب حاجه الاول
انا. لا الشغل الاول
ادهم. حلو انا عايزك انته واخواتك وعيلتك ورجالتك تشتغلوا تحت طوعي
انا. طب والمقابل
ادهم. الي انته عايزه
انا. نمسك سباق الرهانات بتاع عيله القط
ادهم. اه صحيح مين الي قتل الراجل بتاعي
انا. وحده منهم
ادهم. تمام بس ليا طلب منم
انا. اتفضل يا باشا
ادهم. هنبدل انا وانته
انا.هنبدل ايه
ادهم.المكن انته هتاخد مراتي وانا هاخد البت الي معاك الليله دي
انا.مش مشكله سيبني اشرحلها
رحت لروان لقيتها قاعده مهمومه وخايفه
انا.انا قلتلك محدش هيلمسك عايزك بس تاخريه شويه
روان.دا راجل ملوش كلمه تاخد ازاى علي كلامه
انا.عشان خاطري
طبعا روان فاهمه انها هتقعد معاه بس وهوه فاهم اني سبتها الليله
المهم خدت مراته ومشيت بالعربيه وقفت علي بعد شارعين وروان قعدت معاه تحت
انا.مالك ساكته ليه اسمك ايه
مراته.سمر
انا.ساكته ليه
سمر.لو كانت البت الي معاك شرموطه فانا لا
انا.انا مش هلمسك
سمر.بجد
انا.انا مباخدش حد من غير رضاه
سمر.امال عايزني ليه
انا.انتي بتحبي ادهم
سمر.دا علاقته ايه
انا.ردي عليا
سمر.لا
انا.تمام دا الي انا عايزه النهارده قابليني يوم السبت عند مطعم سندريلا
سمر. طب ودلوقتي
انا. هنرجع نلحق البت
وقمت راجع جري لعنده في الوقت ده
ادهم. جرا ايه يا مزه ما تفكي كده
روان. انا قعدت معاك عشان انته محترم خليك قد كلمتك
ادهم. احا تعالي يا بت
وحرفيا بقا بيغتصبها وهيا كانت بتصوت
رحت انا لقيت راجل عالباب منعني من الدخول قمت مطلع المسدس وضربته في رجله
ودخلت حشتها من ادهم بالعافيه
ادهم. جرا ايه يا كسمك عايز تموت وقام رافع مسدسه في وشي
انا. اهدي يا باشا انا رجعت في كلامي كان لازم يكون برضاها مش بالعافيه
ادهم. خلاص امشي بس انسي الاتفاق
انا. مش مشكله يلا يا روان
طبعا روان كانت فاهمه كل حاجه بس كانت زعلانه اوي عشان كان هيغتصبها وانا كنت بحاول اهديها
انا.خلاص انا اسف و****
روان. مش مصدقه انك عملت كده كان لازم تقلي ان دي خطتك
انا.حقك عليا
ونامت علي صدري طول الطريق
نزلتها عند الفندق الي هيا فيه وطلعت معاها
انا. ها دلوقتي كويسه
روان. اه الحمد لله كان ممكن يضربك بجد
انا. كنتي خايفه عليا
روان. الصراحه اه
انا. وانا اترعبت عشان الي كان هيعملو فيكي
وقربت منها براحه وخدت شفايفها في بوسه رومانسيه وخدتها في حضني
انا. اسيبك بقا ترتاحي شويه
روان. هشوفك بكره
انا. ان شاء ****
سبت روان ومشيت وفي السكه رنت عليا عايده
انا. الو فيه حاجه ولا ايه
عايده. تعالي بسرعه في مصيبه
رحت هناك لقيت المكتب تقريبا متكسر والعسكري بتاع الامن متعور في رجله
انا. ايه الي حصل
عايده. عيله القط
انا. فيه اي خساير
عايده. لا خدو بس فلوسهم وسابوك رساله
نص الرساله
**ماجد الصياد كان نفسي نتقابل في ظروف احسن من دي لكن لازم تاخد درس انته لو كنت زكي هتفلت من الموت الي مستنيك متخافش مش هناذي اي حد منكم غيرك **
عايده. يعني ايه الكلام ده
انا. يعني انا بس الي ممكن انضر يعني حاجه تبعي انا
محمد. مكتبك مثلا
انا. العربيه
رحت علي العربيه لقيت كريم فيها العربيه من النوع الي سقفه مفتوح يعني منتاش مضطر تفتح الباب عشان تدخل
انا. كريم زي ما انته متتحركش انته دخلت من انهي باب
كريم.انا دخلت من فوق ههههههه
انا. طب خليك زي ما انته وانا اجيلك
كريم.لا
وقام فاتح الباب ونازل جري
وقعت قنبله بمؤقت عالارض قمت جاري ماسكها وراميها بعيد وخدته في حضني
القنبله انفجرت
انتهي الجزء الثالث
الجزء الرابع
انا بصراحه معنديش وقت فاضي ابدا فانا بنزل في الوقت الفاضي يعني مفيش معاد محدد لتنزيل الجزء لكن لو لقيت تفاعل طبعا هنزل اجزاء كتير وبعتذر عن التاخير
وقفنا الجزء الي فات عند انفجار القنبله
احمد ومحمد جم علي صوت الانفجار
محمد.ايه الي حصل
انا.كان هيموتوه
احمد.لازم نوقف المهزله دي
انا. فعلا لازم المهزله دي تقف
دخلنا جوه
عايده.الي بيحصل ده تهريج لازم نخلص من العيله دي
محمد.معاك حق انا واحمد هناخد الرجاله ونخلص منهم بكره
انا.بس بس احنا محناش في وقت يسمحلنا بقتل عيله زي دي وكمان الظابط الجديد شادد حيله اوي
محمد.يعني هنسكت
احمد.لا طبعا انته بتقول ايه ماجد
انا.احسن طريقه عشان نخلص من كل المنافسين اننا نوقعهم في بعض
مريم.ودا ازاي بقا
انا. احمد هيتجوز منهم
احمد.انته بتقول ايه
انا.زي ما سمعت
احمد.بس يا ماجد
عايده.فكره ممتازه وبكده نخلص منهم وفي نفس الوقت يساعدونا علي ادهم
احمد.ماشي بس بشرط
انا.بتقول شرط
احمد.يعم طلب
انا.اطلب
احمد.هطلقها اما نخلص من ادهم
انا.مفيش مشكله يلا كل واحد يروح لحاله
خرجت مريم وراحت ليوسف
يوسف.ايه يا حبيبتي
مريم.ماجد عايز يجوز احمد من عيله القط
يوسف.ما يعمل الي عايزه واحنا مالنا الي يهمنا ابننا ولا بنتنا الي في بطنك
خلصت انا ورحت لمحيي
انا.ايه يا ميحو
محيي. ايه يا صياد
انا. فين روان
محيي. جوه
انا. طب طرقنا
ماشي يا عم
وهوه خارج قمت ماسك ايده
انا. متحاولش معاها عشان دي تبعي وعشان منزعلش
محيي. خلصانه مدام تبعك كويس انك عرفتني ههههه
خرج محيي وانا دخلت لروان
انا. ايه بتعملي ايه
روان. وانته مالك
انا. ما كنا حلوين امبارح
روان. قلي صحيح ايه موضوع القنبله الي انفجرت امبارح عندكم
انا. عايزه تعرفي ليه
روان. خلاص برحتك
انا. روقي بس دي ناس كانت بتحاول تقتلني
روان. اه طب مين الناس دول
انا. عيله من الجنوب وهعمل معاهم هدنه
روان. طب يعني اسمهم ايه
انا. عايزه تعرفي ليه
روان. اخلص بقا يا ماجد
انا. لا مش هقولك
روان. طب وكده وقامت بايساني
انا. كده هفكر
روان. مفيش تفكير وقامت وخداني كمان بوسه
وانا بدات اندمج وبحسس علي ضهرها
روان. لا قلي اسمهم الاول
انا. خخخخخخخخ اسم مين احا عايزه تعرفي المعلومات دي لمين
روان. عايزه اعرف بس مش لحد
انا. ولا لحد انا خفيان
وخرجت وانا مخنوق موت رحت ليوسف
يوسف. ايه يا برو
انا. اقعد يا يوسف
يوسف. مالك يا صحبي
انا. تعمل ايه لو كنت بدات تضعف
يوسف. من ناحيه ايه
انا. من ناحيه ان قلبك بدا يلين
يوسف. اوبا الصياد وقع مش مصدق
انا. ايه يا عم انته هتسوحلي انا ماشي
يوسف. في داهيه
انا. كسمك
في الوقت ده روان راحت لكمال
كمال. اهلا يروان ايه الاخبار
روان. القنبله كان هدفها الصياد ذات نفسه
كمال.مين الي حطها
روان. مقليش ولما سالته زعق ومشي
كمال. مش مشكله بكره نعرف المهم عايزك في موضوع
روان. اتفضل
كمال. بصراحه انا مش هلاقي اجمل ولا احسن مم عشان اشاركها حياتي
روان. اسفه يا كمال بيه بس انا مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي خالص
كمال. اه طب فكري وردي عليا
في اليوم الي بعده رحنا لعيله القط
الريسه. ايه يا صياد جاي ليه
انا. طالبين القرب
الريسه. ايه جاي تتجوزني
انا. لا جاي آخد هناء لاحمد اخويا
الريسه. وانا ايه الي يخليني اوافق
انا. فكري في العلاقات الي هتكسبيها وهنوحد نفسنا ضد ادهم
الريسه. طب هفكر وارد عليك
انا. مفيش هفكر اه او لا
الريسه. خلاص موافقه
انا. عالبركه
في الوقت ده ادهم وصله خبر بالي بيحصل
ادهم. حضر الرجال يلا
رجعت انا واخواتي البيت
عايده. الحق يا ماجد ادهم جاي ومعاه رجالته وناوي يخلص علينا
انا. يبقا جه لقضاه
عايده. هتعمل ايه
انا. هخلص عليه
خرجت رحت ليوسف
انا. بقولك ايه عايزك تجيب المدفع من المخزن وتركبه عشان ادهم جاي ويا احنا يا هوه
يوسف. خلصانه
رحت المكتب
انا. بصو يرجاله لو قتلنا الراجل ده النهارده هنمسك المدينه دي كلها ولو خسرنا هنموت كلنا فكل واكد يفكر في بيته قبل مت يفكر في نفسه
فاللي معايا يعرفني واللي عليا يعرفني
هما. كلنا معاك يا ريس
انا. عالبركه
ادهم دخل المنطقه وضرب نار في الجو
ادهم. يا صياد اطلعلي انته واخواتك لو كنتم رجاله
خرجتله ومعايا احمد ومحمد 12 راجل ومعانا اسلحه نص االي ومسدسات
ادهم. مش شايف انكم ملكوش فرصه
انا. لا لينا
ظهر يوسف من ورا ومعاه المدفه الرشاش
ومحيي ومعاه ار بي جي
ادهم. دول بقا الي هيخلوك تمسك السوق
انا. انته شايف ايه جاهزين يا رجاله
خرجت مريم من بين الرجاله
مريم. اقف يبني انته وهوه
يوسف. انتي بتعملي ايه هنا
انا. امشي علي البيت
مريم. ادهم باشا لو سمحت ملوش لزمه كل ده اول ما تبدام محدش عارف مين هيعيش ومين هيموت انا ليا هنا تلت اخوات وجوزي مش عايزه حد منهم يموت وهنا حسن عندنا ومحمود عندك اخوات ليه تخلي الاخ يقتل اخوه ليه بس لازم ده كله يقف حالا
ادهم. عندك حق يبنتي مفيش داعي لان حد يموت واحد بس الي هيموت وقام ضاربني بالنار الطلقه جت في دراعي ولف لرجالته وبدا يهيص
ادهم. من النهارده اما كبير السوق ومفيش وجود للصيادين
انا. ادهم
بصلي قمت ضاربه طلقه بين حواجبه قام واقع ميت
رجالته في وضع استعداد للحرب
انا. مفيش داعي للكلام ده انتو في حالكم واحنا في حالنا يلا كل واحد يشوف حاله
محمد. يلا يا ماجد عشان نخرج الرصاصه من دراعك
رحت البيت ومحمد بدا يخرج الرصاصه
يوسف. ادهم ازاي عرف انك كنت عند عيله القط
عايده. انته عرفت حد يا ماجد
انا. لا محدش يعرف ثواني لا في
احمد. مين
انا......
انا بتمنالكم يوم سعيد رايك في تعليق عشان تخلي يومي سعيد
بيساوت
تكمله الجزء الرابع
انا. لا في
محمد. مين
انا. روان
عايده. سيبلي انا البت دي
انا. محدش هيلمسها اكيد ملهاش دعوه
احمد. دي لازم تموت
انا. قلت محدش هيلمسها
محمد. عليكيفك انا رايح الخماره جاي يا احمد ولا ايه
احمد. اه جاي
راح احمد ومحمد الخماره
محمد. محيي
روان. اتفضل تطلب ايه
محمد. ابعدي يا بت وهاتي محيي عشان مخلص عليكي
روان. برحتك
احمد. هيا دي البت
محمد. اه هيا نفسي اقتلها بس الي حايشني اخوك
في الوقت ده روان روحت بيتها وكمال راح عند مقر العصابه
كمال. كل واحد يقف مكانه عشان الي هيتحرك هنيكه
واحد قام متكي علي زرار قام رانن جرس عندي في المكتب
عرفت ان في هجوم قمت خارج من ورا ورايح علي البيت
لقيت عساكر بيجرو ورايا قمت داخل من بين البيوت لحد ما وصلت لحته زي بدروم قامت روان شداني للبيت عندها
وفي واحد من الحراس شافنا وراح قال لكمال لكن كمال لما عرف انها ساعدتني قام لاغي العمليه كلها
وخد العساكر وراحو علي عيله القط
بس عيله القط حاولو يقاومم
قام العساكر مصفينهم معادا خطيبه احمد وبعض الرجاله الي قدرو يهربو
في بيت روان
انا. عايزه ايه
روان. ده جزاتي اني بحميك
انا. انتي الي مبلغه مش كده
روان. اه انا
انا. ومش خايفه اقتلك
روان. مش هتقدر عشان بتحبني
انا. انا مبحبش حد
روان. برحتك علي العموم انا بكره هسيب البلد وممكن مرجعش تاني
انا.
روان. ساكت ليه
انا. انا ايه الي عمل فيا كده انا فعلا بدات اضعف
وقمت ماسك سكينه وراشقها في دراعي
روان. ليه عملت كده
انا. ابعدي انا ماشي
سبت روان ومشيت
وكمال لما خلص علي عيله القط جالي المكتب من غير عساكر
كمال. اهلا يا صياد
انا. ايه باشا معدش حد بيشوفك يعني
كمال. فلت انته امبارح كنت ناويلك علي نيه سوده
انا. بص يا كموله انا مش هموت
كمال. ومين قال اني عايزك تموت لو انته مت هتكون البلد ممله موت انا وانته مش هنقدر نعيش من غير بعض
انا. طبعا انته عارف مين الي انقذني
كمال. هههههه هيا هيا الي بلغت عن عيله القط الي في الاخره دلوقتي
انا. انته بتقول ايه
كمال. زي ما سمعت روان بلغت عن عيله القط وبلغتني وانا بلغت ادهم
انا.
كمال. سلام يا صياد
خرج الظابط وعايده دخلت
عايده. لازم اخلص منها
انا. لا سيبيها تمشي
تمشي ومترجعش
عايده. بدات تحن يا صياد
انا.
عايده. علي راحتك
مشهد النهايه
انا في مكتبي بحضر وره شركه الصياد الجديده
..القبعات السوداء..
عايده. جالها رساله من ملجا ان واحد من ولادها عايش
محمد. في سباق بيلم رهانات
احمد. رايح لخطيبته
محيي. انضرب بالنار في الخماره
في محطه القطر
روان واقفه مستنيه القطر
حد رفع عليها مسدس بتبص لقته كمال
صوت رصاص وحد بيقع علي الارض
مشهد ما بعد النهايه
انا. حقها لازم يرجع
محمد. هوه ده الي حيحصل
النهايه
الي اللقاء في الجزء الخامس