الجرجاوي
12-14-2017, 02:16 PM
نظرا للعطل فتم فقدان النص
ونعيد كتابته
الجزيره المفقوده
مقدمه
نتكلم هنا في احد الازمنه الغابره
في جزيره في وسط البحر واتمني انها تنول اعجابكم
الجزء الاول
اسمي ياسر واعمل صياد واستيقظ الفجر ‘اخرج من كوخي البسيط واصلح شبكه صيدي واصلح قاربي الصغير حتي اقتات علي رزقي من السمك فابيع السمك واستعين بالمال علي عيشي واصلاح قاربي
قابلني الشيخ وهو رجل مسن له كلمه في الجزيره
الشيخ ..ازيك يا ابني عامل ايه
قلت.. بخير تمام اهي ماشيه
قال.. انت مش ناوي تتجوز يا ابني او حتي تشتري جاريه
قلت.. في حاجه صدرت مني يا شيخ
قال.. لا انت من اول ما سكنت الجزيره بعد غرق قارب والدك ووالدتك وبقيت انت مشفناش حاجه وحشه منك
قلت. طيب انا معنديش علشان اتجوز او حتي اشتري جاريه
قال.. بص يا ياسر اهالي الجزيره امهلوك 3ايام اما ان تتزوج او تشتري جاريه
قلت.. ازاي يعني اتجوز غصب عني حد مش عاوزه وكمان معنديش اشتري جاريه
قال.. دي رغبه الاهالي بالتوفيق
خرجت اصتاد وبالي مشغول وحتي الشبك خانني فلم اصتاد سوي سمكتين واشعلت الحطب حتي اشويهمها وسمعت صوت يستغيث.. الحقونير.. الحقوني
اخذت خنحري وعود حطب مشتعل فاذا بفتاه كالقمر علي فرس وحوالها 3 رجال يحاولوا ان يسرقوها فضربتهم واحتمت بي وهربوا بعد ما اخذوا الفرس وكل ما تحمل الفتاه ومن الاصابات التي بالفتاه اخذوا قيراط اذنيها وعقد رقبتها ومزقوا ثيابها وفقدت الوعي حملتها لداخل الكوخ وغطتها بالغطاء وخرجت اشوي السمكتين وبعد وقت قصير وجدتها خرجت وهي ترتعد
قلت.. متخافيش انتي بخير
قالت.. اسفه انا مش عارفه ايه اللي بيحصلي ده.
قلت.. انتي بخير انتي مين ورايحه فين في الوقت ده وايه حصل
بتحاول تلم ثيابها الممزقه وتضع يدها علي راسها تتحسس حجابها
قلت.. معلش هما سرقوا كل حاجه
بكت بشده حاولت ان احضنها او اني اخفف عنها فخافت فبعدت عنها
قلت.. اسف بس كلي وكل حاجه تبقي تمام
اكلت معي
قالت.. انا هربت من جوازي بابا شيخ التجار عاوز يغصبني اتجوز حد مش عاوزاه وكنت بحاول اهرب لاخوالي ممكن توصلني ليهم بالقارب بتاعك وتاخد اللي عاوزه.
قلت. ازاي تقعدي معايا اصلا هما كده كده ممكن يطردوني اصلا
قالت. من فضلك انا مليش حد ومفيش اموال اصلا
قلت. بصي انتي تقصي شعرك وتلبسي لبس صياد كآنك مساعد لي ورزقي ورزقك بقه ونشوف هيحصل لينا ايه تعالي ننام ومتخافيش
دخلنا ونامت في جانب الكوخ وانا في الجانب الاخر وجلست
قالت. خد ده درهم دهب كنت مخبياه خده اشتري لي لبس صياد ونحاول ندبر امورنا
قلت. خليه معاكي ولو احتجته هاخده منك
ونامت هي ونمت واعطت لي ظهرها ورايت طيظها وسمانه رجلها وزبري انتصب جدا لما تاكدت انها استغرقت في النوم
اخرجت زبري وخضخضته وتخيلت انها فشخت كسها علي زبري وتنطط عليه حتي قذفت لبني وانا في نشوتي وفتحت عيوني وجدتها تنظر الي
قالت.. انت بتعمل ايه.. ؟
الجزء التاني
تفاجآت وهي تنظر اليا ورايت نحرها خطوط بزازها وحلمتها تحت ثوبها واحاول ان استر زبري ولكن
لم استطيع
قلت.. اسف حقك عليا
قالت.. زبرك كبير قوي ايه كل اللبن ده وايه البيض ده كله
قلت.. انا مش متجوز وممعيش اموال اشتري جاريه
قالت.. ممكن ادوق لبنك. ؟
تفاجآت انها تلحس لبني وتمسك زبري وتخط راسه بين شفاتيها
وتعض راسه وتمسك بيضاني جامد وتعصر زبري وانا مندهش من اسلوبها بصراحه
قالت.. احا طعم لبنك حلو جدا وتحفه قوي ساكت ليه اتكلم
قلت.. اقول ايه انا مش لاقي رد انا اول مره يحصل معايا كده
خلعت ثوبها ورايت جسد كالمرمر وكس منتوفر وبزاز كالتفاح وحلمات منتصبه ونامت فوقي
وتبوسني وتلعب في شعر صدري وتشد زبري وتعض شفايفي
قلت.. استني ايه ده استني
خلعت ثوبي ونمت عليها وهي تشدني من رقبتي وتحضني ولفت قدميها حول وسطي
ومن زفلطه كسها زبري اتزحلق في كسها بكل سهوله وضربتني علي طيظي
قالت.. نكني افشخني احا علي زبرك كبير قوي اححح ايوه افشخني
وانا تايه في دوامه الشبق وشفطت زبري جامذ في كسها حتي قذفت في كسها جامد
وهي تكلبش في وسطي جامد وانا لا اصدق ما حدث لي ونمت لا اعلم كام من الوقت مر
واستيقظت وانا في حضنها منبهر وحلمت بزها في فمي ويذي علي البزه الاخري
قلت.. صباحك لبن
قالت.. صباحك شهد كسي
قلت.. انتي مين وايه حصل
قالت.. انا بنت شيخ التجار مطلقه واحب ابن خالي وبس معرفش ايه حصلي
قلت.. هسيبك علشان اشتري لك لبس ونطلع نصتاد
مسكت زبري وتمصه
قلت. لالا احنا كده نتفضح لازم نطلع علشان لو مخرجتش هلاقي الناس بتخبط عليا
خرجت واشتريت لها لبس صياد من السوق وخرجت من الكوخ احمل الشبكه وهي معي.قالبت الشيخ.
الشيخ. فكرت يا ياسر في الموضوع اللي قولته لك.
قلت. بفكر فيه لسه
الشيخ.مين ده
قلت.ده عبود هيشتغل معايا ويساعدني
وركبنا المركب نصتاد
قالت.. انت تاخدني لاخوالي وبلاش صيد
قلت.. مينفعش لازم اصتاد وارجع وبعد كده
نبحر علشان نبيع السمك ونمشي.
قالت.. انا هديك كل حاجه بس يلا
الجو تغير والامطار سقطت وبعدنا علي شطنا جامد وانا وهي ممسكين بالقارب.
ولا ندري اين نحن ووسط الامواج سقطت الشبكه منا والمجاديف كذالك والشراع. ولم
يبقي علي المركب سواي انا وهي
وعندما هدآ الجو وجدتنا في وسط البحر وهي تبكي وانا احضنها..
قالت. .هنموت هنموت
قلت.. متخافيش
غربت الشمس واشتد البرد وانا وهي متجمدين من البرد والجو تغير رياح شديده وامطار حتي
انقلبت المركب وفقدنا الوعي تماما وافتح عيني فرآيت مجموعه من البنات كثيره كلهن عاريات
في مبني مزخرف وكآني في حجره في قصر ومدفآه من الحطب وكلهم في جواري سمعت احداهن
..ده صحي
وجدت بنت اكبر سنا منهم تبتسم لي ببزازها الكبير وكسها المشعر ذو صبغه حمراء غريبه
.هي.. انت بخير
قلت. .انا فين
هي. انت في امان
وجدت بنت صغيره وبزازها الصغيره وكسها المشعر الاسود ولكنه منظم ومحلوق وخفيف
قالت.. اسمك ايه.. وهي تلمس ذقني وصدري ومنبهره بي وزبري انتصب تحت الغطاء الوثير
والتفوا حوالي بزاز وطياظ واكساس مشعره محلوقه حولي لاحظت البنت الاكبر سنا انتصاب زبري
وابتسمت وقالت.. مقولتش اسمك ايه..
قلت.. ياسر وبشتغل صياد
فجآه دخلت امرآه اجمل منهن جميعا وكسها محلوق وترتدي تاجا بسيطا من الذهب وركعوا لها
جميعا بما فيهن صاحبه الكس المصبوغ وكشفت الغطاء من علي جسمي
قالت بصرامه.. انت مين وجاي هنا ليه
قلت.. كنت ابحر مع مساعدي والبحر هاج واتقلبت مركبي فين مساعدي
قالت.. مرجانه هو من الدكور اللي بتجي تعشر وتمشي ولا هو مين
فهمت ان مرجانه هي صاحبه الكس المصبوغ
مرجانه.. يا مولاتي فحصته زبره وبيضانه بخيرهم وشايفه شعر زبره زي ما تقولي عمره ما حلقهم
فهمت ان دي اميره او ملكه لهم
صاحبه الكس المحلوق. تمام اكلوه ومحدش يقرب له وعيني عليه حراسه انه ميمسكش زبره ولا يضرب عشره
استغربت من كلامها خالص ووجهت لي الكلام
قالت.. لو نفعت اعتبر انك هتعيش ملك زمانك بس اسمع الكلام
قالت البنت الصغيره.. ممكن احرسه انا
مرجانه.. انا اللي هختار.
قلت.. فين عبود مساعدي
لن اجد جوابا.... يتبع
ونعيد كتابته
الجزيره المفقوده
مقدمه
نتكلم هنا في احد الازمنه الغابره
في جزيره في وسط البحر واتمني انها تنول اعجابكم
الجزء الاول
اسمي ياسر واعمل صياد واستيقظ الفجر ‘اخرج من كوخي البسيط واصلح شبكه صيدي واصلح قاربي الصغير حتي اقتات علي رزقي من السمك فابيع السمك واستعين بالمال علي عيشي واصلاح قاربي
قابلني الشيخ وهو رجل مسن له كلمه في الجزيره
الشيخ ..ازيك يا ابني عامل ايه
قلت.. بخير تمام اهي ماشيه
قال.. انت مش ناوي تتجوز يا ابني او حتي تشتري جاريه
قلت.. في حاجه صدرت مني يا شيخ
قال.. لا انت من اول ما سكنت الجزيره بعد غرق قارب والدك ووالدتك وبقيت انت مشفناش حاجه وحشه منك
قلت. طيب انا معنديش علشان اتجوز او حتي اشتري جاريه
قال.. بص يا ياسر اهالي الجزيره امهلوك 3ايام اما ان تتزوج او تشتري جاريه
قلت.. ازاي يعني اتجوز غصب عني حد مش عاوزه وكمان معنديش اشتري جاريه
قال.. دي رغبه الاهالي بالتوفيق
خرجت اصتاد وبالي مشغول وحتي الشبك خانني فلم اصتاد سوي سمكتين واشعلت الحطب حتي اشويهمها وسمعت صوت يستغيث.. الحقونير.. الحقوني
اخذت خنحري وعود حطب مشتعل فاذا بفتاه كالقمر علي فرس وحوالها 3 رجال يحاولوا ان يسرقوها فضربتهم واحتمت بي وهربوا بعد ما اخذوا الفرس وكل ما تحمل الفتاه ومن الاصابات التي بالفتاه اخذوا قيراط اذنيها وعقد رقبتها ومزقوا ثيابها وفقدت الوعي حملتها لداخل الكوخ وغطتها بالغطاء وخرجت اشوي السمكتين وبعد وقت قصير وجدتها خرجت وهي ترتعد
قلت.. متخافيش انتي بخير
قالت.. اسفه انا مش عارفه ايه اللي بيحصلي ده.
قلت.. انتي بخير انتي مين ورايحه فين في الوقت ده وايه حصل
بتحاول تلم ثيابها الممزقه وتضع يدها علي راسها تتحسس حجابها
قلت.. معلش هما سرقوا كل حاجه
بكت بشده حاولت ان احضنها او اني اخفف عنها فخافت فبعدت عنها
قلت.. اسف بس كلي وكل حاجه تبقي تمام
اكلت معي
قالت.. انا هربت من جوازي بابا شيخ التجار عاوز يغصبني اتجوز حد مش عاوزاه وكنت بحاول اهرب لاخوالي ممكن توصلني ليهم بالقارب بتاعك وتاخد اللي عاوزه.
قلت. ازاي تقعدي معايا اصلا هما كده كده ممكن يطردوني اصلا
قالت. من فضلك انا مليش حد ومفيش اموال اصلا
قلت. بصي انتي تقصي شعرك وتلبسي لبس صياد كآنك مساعد لي ورزقي ورزقك بقه ونشوف هيحصل لينا ايه تعالي ننام ومتخافيش
دخلنا ونامت في جانب الكوخ وانا في الجانب الاخر وجلست
قالت. خد ده درهم دهب كنت مخبياه خده اشتري لي لبس صياد ونحاول ندبر امورنا
قلت. خليه معاكي ولو احتجته هاخده منك
ونامت هي ونمت واعطت لي ظهرها ورايت طيظها وسمانه رجلها وزبري انتصب جدا لما تاكدت انها استغرقت في النوم
اخرجت زبري وخضخضته وتخيلت انها فشخت كسها علي زبري وتنطط عليه حتي قذفت لبني وانا في نشوتي وفتحت عيوني وجدتها تنظر الي
قالت.. انت بتعمل ايه.. ؟
الجزء التاني
تفاجآت وهي تنظر اليا ورايت نحرها خطوط بزازها وحلمتها تحت ثوبها واحاول ان استر زبري ولكن
لم استطيع
قلت.. اسف حقك عليا
قالت.. زبرك كبير قوي ايه كل اللبن ده وايه البيض ده كله
قلت.. انا مش متجوز وممعيش اموال اشتري جاريه
قالت.. ممكن ادوق لبنك. ؟
تفاجآت انها تلحس لبني وتمسك زبري وتخط راسه بين شفاتيها
وتعض راسه وتمسك بيضاني جامد وتعصر زبري وانا مندهش من اسلوبها بصراحه
قالت.. احا طعم لبنك حلو جدا وتحفه قوي ساكت ليه اتكلم
قلت.. اقول ايه انا مش لاقي رد انا اول مره يحصل معايا كده
خلعت ثوبها ورايت جسد كالمرمر وكس منتوفر وبزاز كالتفاح وحلمات منتصبه ونامت فوقي
وتبوسني وتلعب في شعر صدري وتشد زبري وتعض شفايفي
قلت.. استني ايه ده استني
خلعت ثوبي ونمت عليها وهي تشدني من رقبتي وتحضني ولفت قدميها حول وسطي
ومن زفلطه كسها زبري اتزحلق في كسها بكل سهوله وضربتني علي طيظي
قالت.. نكني افشخني احا علي زبرك كبير قوي اححح ايوه افشخني
وانا تايه في دوامه الشبق وشفطت زبري جامذ في كسها حتي قذفت في كسها جامد
وهي تكلبش في وسطي جامد وانا لا اصدق ما حدث لي ونمت لا اعلم كام من الوقت مر
واستيقظت وانا في حضنها منبهر وحلمت بزها في فمي ويذي علي البزه الاخري
قلت.. صباحك لبن
قالت.. صباحك شهد كسي
قلت.. انتي مين وايه حصل
قالت.. انا بنت شيخ التجار مطلقه واحب ابن خالي وبس معرفش ايه حصلي
قلت.. هسيبك علشان اشتري لك لبس ونطلع نصتاد
مسكت زبري وتمصه
قلت. لالا احنا كده نتفضح لازم نطلع علشان لو مخرجتش هلاقي الناس بتخبط عليا
خرجت واشتريت لها لبس صياد من السوق وخرجت من الكوخ احمل الشبكه وهي معي.قالبت الشيخ.
الشيخ. فكرت يا ياسر في الموضوع اللي قولته لك.
قلت. بفكر فيه لسه
الشيخ.مين ده
قلت.ده عبود هيشتغل معايا ويساعدني
وركبنا المركب نصتاد
قالت.. انت تاخدني لاخوالي وبلاش صيد
قلت.. مينفعش لازم اصتاد وارجع وبعد كده
نبحر علشان نبيع السمك ونمشي.
قالت.. انا هديك كل حاجه بس يلا
الجو تغير والامطار سقطت وبعدنا علي شطنا جامد وانا وهي ممسكين بالقارب.
ولا ندري اين نحن ووسط الامواج سقطت الشبكه منا والمجاديف كذالك والشراع. ولم
يبقي علي المركب سواي انا وهي
وعندما هدآ الجو وجدتنا في وسط البحر وهي تبكي وانا احضنها..
قالت. .هنموت هنموت
قلت.. متخافيش
غربت الشمس واشتد البرد وانا وهي متجمدين من البرد والجو تغير رياح شديده وامطار حتي
انقلبت المركب وفقدنا الوعي تماما وافتح عيني فرآيت مجموعه من البنات كثيره كلهن عاريات
في مبني مزخرف وكآني في حجره في قصر ومدفآه من الحطب وكلهم في جواري سمعت احداهن
..ده صحي
وجدت بنت اكبر سنا منهم تبتسم لي ببزازها الكبير وكسها المشعر ذو صبغه حمراء غريبه
.هي.. انت بخير
قلت. .انا فين
هي. انت في امان
وجدت بنت صغيره وبزازها الصغيره وكسها المشعر الاسود ولكنه منظم ومحلوق وخفيف
قالت.. اسمك ايه.. وهي تلمس ذقني وصدري ومنبهره بي وزبري انتصب تحت الغطاء الوثير
والتفوا حوالي بزاز وطياظ واكساس مشعره محلوقه حولي لاحظت البنت الاكبر سنا انتصاب زبري
وابتسمت وقالت.. مقولتش اسمك ايه..
قلت.. ياسر وبشتغل صياد
فجآه دخلت امرآه اجمل منهن جميعا وكسها محلوق وترتدي تاجا بسيطا من الذهب وركعوا لها
جميعا بما فيهن صاحبه الكس المصبوغ وكشفت الغطاء من علي جسمي
قالت بصرامه.. انت مين وجاي هنا ليه
قلت.. كنت ابحر مع مساعدي والبحر هاج واتقلبت مركبي فين مساعدي
قالت.. مرجانه هو من الدكور اللي بتجي تعشر وتمشي ولا هو مين
فهمت ان مرجانه هي صاحبه الكس المصبوغ
مرجانه.. يا مولاتي فحصته زبره وبيضانه بخيرهم وشايفه شعر زبره زي ما تقولي عمره ما حلقهم
فهمت ان دي اميره او ملكه لهم
صاحبه الكس المحلوق. تمام اكلوه ومحدش يقرب له وعيني عليه حراسه انه ميمسكش زبره ولا يضرب عشره
استغربت من كلامها خالص ووجهت لي الكلام
قالت.. لو نفعت اعتبر انك هتعيش ملك زمانك بس اسمع الكلام
قالت البنت الصغيره.. ممكن احرسه انا
مرجانه.. انا اللي هختار.
قلت.. فين عبود مساعدي
لن اجد جوابا.... يتبع