دخول

عرض كامل الموضوع : متسلسلة " مملكة صمر " والاساطير الخيالية .. الجزء الاول


skillar
02-20-2021, 07:12 PM
الجزء الاول
_________
• القصة لا تذكر الاديان السماوية
• الاحداث لا تسئ لاي دولة عربية او اسلامية او مسيحية ومجرد خيال من الكاتب
• كل احداث القصة تعود الي خيال الكاتب ولا تمت للماضي بصله
• كل الاسامي فالقصة من خيال الكاتب
• احداث القصة واسامي البلاد والمدن من خيال الكاتب
______________
في القرن ال 13 ميلاديأ حيث كانت تولد الاساطير الفروسية .. حيث وجود المغول والاغريق والروم
كان من بينهم مملكة فقيره تعيش علي الغنائم ورعاية الغنم .. جيشهم لا يتعدي ال20 الف جندي ويتزعمهم القائد والملك يدير شئون البلاد والمسئول عن حفاظ المملكة وتحقيق الامن لهم الملك راغنار .. موقعهم الجغرافي في الشمال .. حيث قارة اوروبا وتحديدا روسيا حاليا .. يحيطهم الاتراك من الجنوب
______________
تعريف الابطال : ( القائد / " كينج افرو لوثيبيرج " _ العمر 22 عام .. احد افضل المبارزين الشباب واصغر قائد يقود الجنود في مملكة صمر .. والمسئول عن شئون الجيوش والجنود والقائد الرابع ترتيبأ مابين القواد .. عاني الكثير فتم قتل والده " افرو لوثيبيرج " ووالدته " ديانا لوثيبيرج " علي يد الملك " راغنار لوسيفر ( الملقب بابن الشيطان او الشيطان نفسه ) " .. ورغم ذالك تربي كينج علي ايدي الملك راغنار واخذ منه طابع القوة والشجاعه واصبح قائد منذ نعومة اظافره .. يعتبر الملك راغنار انه والده رغم معرفته بالماضي وانه السبب في قتل والديه .. بشرته قمحاوية وشعره اسود داكن عينيه سوداء في عتمة الليل .. خضراء في نور الشمس .. وزرقاء في نور القمر .. لا يعرف احد لونهم حتي الان .. ولكن مظهرهم يوحي ان هذه العيون ما هي الا لصقر ينتظر الانقضاض علي فريسته .. يظهر علي وجهه وتحديدا بجانب انفه احدي الندبات التي تميز وجهه بالقوة والقسوة والعنف .. طويل القامة ويبلغ 180 سنتي .. عريض المنكبين .. جسده رياضي وصلب .. يوجد وشم علي رقبته وهو لحيوان ( الكوبرا ) وهي نوع من الافاعي واشدهم خطورة )
( " راغنار لوسيفر " : ابن الشيطان او الشيطان نفسه كما يطلق عليه شعبه .. يملك من العمر 48 عامأ .. ملك من ملوك دولة صمر وهو المؤسس للدولة .. فقد والديه وشقيقته علي ايدي الماغول .. يتميز بالبشره البيضاء وشعره الابيض وعينيه البيضاء وكان لا يوجد لهم نن عين ولونهم واحد ابيض ساده ودقنه وشاربه المصبوغين بالصبغه البيضاء .. طويل القامه 198 سنتي .. عريض المنكبين .. وجسده رياضي ومليئ بالعضلات .. احد افضل واشرس المبارزين عبر تاريخ الفروسية .. فارس كبير في الماضي وحاكم وملك عظيم في الحاضر .. يهابه الشعب والجنود وكلمته طاعه لهم جميعأ .. الشعب يهابه ويكن له كل الحب والشكر والامتنان لما فعله من اجلهم .. متزوج من " لارا لوسيفر " ولدية فتاه صغيره تحمل اسمه وتدعي " ماريا راغنار " ويعتبر كينج ابن له )
( " امون هابيل " : احد قائدين الجيش الصمري .. يبلغ من العمر 45 عاما )
( " ديبابلو اسحاق " : الصديق لكينج واقربهم له .. يبلغ من العمر 24 عاما .. يعتبر كينج اخ له ويسانده في قيادته للحروب .. احد المبارزين الشجعان )
( " لارا لوسيفر " : زوجة الملك راغنار .. تبلغ من العمر 30 عاما .. احدي حوريات المملكة وتتميز بالبشره الجميله والجذابه .. عينيها زرقاء وشعرها اصفر داكن .. تعشق راغنار وابنتها ماريا .. وتكن كل الكره لكينج وتمنت لو استطاعت ان تجعل راغنار يقتله .. تغير من محبه زوجها له ومعاملته .. ترا انه من احد العبيد من الشعب والمعامله الحسنه لا تليق به )
( "ماريا راغنار " : فتاة جميله وبسيطه جدا .. مرحة بعض الشئ .. تعشق كينج وتكن كل الحب له فهو حب طفولتها .. تبلغ من العمر 19 عاما .. ورثت جمال والدتها وتنافسها بشده علي الاجمل في المملكة )
باقي الاشخاص هنعرفهم في الرواية واتمني انها تعجبكم
___________________________________ _________
" البداية "
يمتطي كينج جواده الاسود المميز والعملاق .. ورث القسوة والعنف من والدته التي كانت الخيل المفضل للملك راغنار لوسيفر .. يتقدم كينج مئات الجنود ويجاوره صديقه المفضل " ديبابلو " .. ظلوا يسيرون علي خيولهم ويقتربون من احدي القري حتي وصلوا بالفعل اليها
‏نزل كينج من علي جواده وتقدم من زعيم القرية ووقف امامه
‏كينج بثبات وثقة / ياريت تكونوا حضرتوا الضرايب .. الملك صبر عليكم كتير وانت عارف العقاب ايه
‏الزعيم بسخرية / كينج .. نورتنا .. لو كنت عارف ان القائد كينج بنفسه هييجي عشان الضرايب كنت استقبلتك احسن استقبال
‏كينج بهدوء / فين الضرايب ؟
‏الزعيم وهو يناوله شنطة كبيره بها نقود من الذهب / الضرايب بتاعت الشهر دا واللي فات قدامك اهم .. وابقي سلملي علي الملك
‏كينج امر احد رجاله ان ياخذ النقود وبعدها امتطي جواده وعاد لقصر الملك
‏____________________
‏ " في قصر الملك "
" ‏في جناح الملك راغنار لوسيفر وزوجته لارا "
يستعد للنزول الي القصر ويرتدي الزي الملكي ومن ثم يرتدي غمدة سيفه ويربطها بخصره ( وسطه ) ويقترب من زوجته ويضع قبله علي شفتيها
لارا بهدوء وابتسامه حب / مولاي .. هتنزل دلوقتي ؟
راغنار بصوت حنون رغم نبرة صوته الخشنه / لازم انزل دلوقتي .. كينج زمانه جاي عشان يسلمني الضرايب .. مش هتاخر عليكي
لارا بغضب مكبوت / تاني كينج .. انت مبقيتش شايف غير كينج .. كل شوية كينج كينج .. ودلوقتي عايز تنزل تستناه عبال مييجي .. انت مش بتعمل كدا مع باقي القواد ولا الجنود ولا حتي الوزراء مش بتعمل كدا معاهم .. اشمعني كينج
راغنار بهدوء / لارا .. كينج يبقي ايدي اليمين .. وكمان هو غير الجميع .. كينج الوحيد اللي بثق فيه وبعتبره ابني .. ومينفعش اعامل ابني معاملة الجميع
لارا بغضب وانفعال / راغناار .. كينج مش ابنك عشان تقول كدا .. انت قتلت امه وابوه قصاده يبقي ابنك ازاي
راغنار بثبات / انا اعتبرته ابني .. انا هنزل عشان استناه .. ومره كمان لو عليتي صوتك عليا هيكون عقابك كبير .. واعرفي كويس انك بتكلمي الملك يسمو الملكة
لارا بلين مصطنع / استني .. ممم طب استني شوية انت وحشتني خليك معايا نقضي وقت جميل مع بعض ولا انا موحشتكش ؟
راغنار نظر لها بدون ملامح ثم تقدم للخروج واوقفه حديثها
لارا / انا مشعارفه انت هتفضل لامتي بتعامل الصعلوك علي انه ابنك
راغنار بصلها بثبات واتكلم بهدوء / عشان معنديش واد يحمل اسمي .. وكينج هو انسب واحد يبقي الملك من بعدي
قال كلماته ثم ترجل للخارج ونزل حيث القصر الملكي وكرسي العرش .. الخدم انحنوا له تقديرأ وجلس علي كرسي العرش ولم يمر ثواني ودخل كينج وانحني له احترامأ ثم وقف واعطاه المال الخاص بالضرائب
كينج بثبات / مولاي الملك .. دي الضرائب اللي احنا جمعناها وعملنا زي محضرتك طلبت مننا
راغنار بثبات وملامح الغضب تخيم علي وجهه / ممم .. كويس .. بس انا سمعت انك ماخدتش الضرائب من قرية ( كيتكات )
كينج بهدوء وثقة / فعلا .. الجاسوس اللي نقلك الاخبار دي مبيكدبش عليك .. انا فعلا ماخدتش الضرائب من قرية كيتكات
راغنار بهدوء / ليه .. ايه السبب
كينج / عشان احنا اخدنا منهم الضرايب فهنيجي بعدها باسبوع وناخد منهم ضرايب تاني ؟ هو دا مش يبقي ظلم برضوا ؟
راغنار بثبات وهدوء / كينج .. انت الملك ولا انا ؟
كينج بهدوء / حضرتك الملك يمولاي
راغنار بنفس الثبات / حلو يعني انا الملك .. ودلوقتي جالس علي كرسي العرش .. انت بقي تبقي ايه ؟
كينج وهو مطاطا راسه وينظر للاسفل / خدامك يمولاي
راغنار بعصبية وانفعال / وانا لما بامر خدامي يعمل حاجه مش المفروض ينفذ ؟ وقرية كيتكات انا حاططها علي اول الليست وقلتلك دي اول قرية تبدا بيها صح
كينج نظر لراغنار بغضب مكتوم وتحدث بهدوء وهو يجز علي اسنانه / حضرتك يمولاي انا عمري محبيت الظلم .. احنا اخدنا الضرايب وعملنا كل اللي حضرتك امرت بيه .. بس القريه دي الوحيده اللي دفعت الضرايب وانت خليتنا ناخد منهم الضريب مره كمان .. بس انا عايز افكرك يمولاي واعرفك كويس .. لو انت قاصد تعمل كدا عشان تكسرني باني اتحدي قريتي اللي اتولدت فيها واهلي اتولدو فيها واعادي شعب قريتي تبقي غلطان .. انا مش مجبر اني اعمل كدا .. لو عايز تكسرني فانت كسرتني بانك قتلت امي وابويا قصاد عيني وانا لسه طفل .. مش هنسي يمولاي .. بس انا مسامح لاني بعتبرك والدي .. بس ارجوك متخلنيش اتحمل فوق طاقتي .. القرية دي مش هتدفع الضرايب قبل المعاد
راغنار بهدوء / مش انت اللي هتامر الملك يعمل ايه يكينج .. انا لو بعاملك كويس فدا امر تشكرني عليه .. لاكن لو اصريت انك تخليني اعاملك زي الاعداء والخارجين فانا هعاملك وساعتها هخليك تتمني الموت .. القرية دي هتدفع الضرايب ودا امر مني .. ولو ما اخدتش انت الضرايب بنفسك هبعت واحد من القاده وساعتها هخليه يبيد القبيله كلها
كينج بمحاولة تمالك نفسه وعدم التعصب علي الملك واتكلم بهدوء / طيب .. هروح اخد منهم الضرايب بس في المعاد المحدد .. القرية فقيره جدا ومش هيعرفوا يدفعوا الضرايب .. مولاي الملك .. لو استمرينا كدا الشعب هييجي فتره وهيثور ضدنا .. الانسان بيستحمل كتير بس بييجي وقت وبيفيض بيه .. ارجوك يمولاي سماح المرادي
راغنار بهدوء وابتسامه لذكاء كينج / تمام .. عشان خاطرك انت بس هسامح المرادي .. بس المره الجايه مش هسامح .. المهم .. انا كنت محتاجك ف موضوع مهم .. احنا فيه قري كتير واراضي لسه مبقيتش تحت حكمنا .. انا اصدرت قرار بانك تتولي قيادة بعض من الجنود وتحتل القري دي
كينج / والقري دي فين بالظبط
راغنار / هخلي شارون يجيبلك الخريطه عشان تخطط لدخول القري وتعرفهم كويس من حيث الحدود الجغرافيه
كينج / والمهمة دي هتبقي امتي يمولاي ؟
راغنار / هتبدا من بكرا
كينج بصدمه / بكرا ؟ طب هنستغرق قد ايه ؟
راغنار بهدوء / مش اقل من شهر
كينج بصدمه اكبر / ازاي ؟ طب والحرب مع الماغول ؟
راغنار بثبات / الحرب انا هتولي قيادتها بنفسي .. وانت ملكش مكان فالحرب .. نفذ اللي امرتك بيه
كينج بغضب وانفعال / ازاااي .. مليش مكان فالحرب ازاي يمولاي .. انا مستني الحرب دي من زمان عشان اكون جنبك يمولاي
راغنار بثبات / انا اصدرت القرار خلاص .. نفذ مهمتك وملكش دعوة بالحرب .. انا هخوض المعركة بنفسي
كينج / لا .. انا مش هنفذ المرادي .. انا هخوض الحرب دي معاك يمولاي .. مش بعد محلم اني هكون جمبك تيجي تصدمني .. مش هنفذ المهمة دي واللي يحصل يحصل
راغنار بغضب / انت بتتحداني .. انت اتجننت وشكل معاملتي معاك نستك انت بتتكلم مع مين .. انت بتتكلم مع الملك فووق يكينج
كينج بغضب يتحكم به وهدوء / اسف يمولاي .. بس انا نفسي اخوض الحرب دي .. عايز اكون معاك
راغنار بثبات / مش هينفع .. علي الاقل لما انا اخرج يبقي فيه حاكم من بعدي عشان الدولة تستقر .. الحروب جايه كتير واوعدك الحرب الجايه انت هتكون القائد .. نفذ مهمتك يكينج وانا هستناك ترفع راس الملك زي كل مره .. انصرف
خرج كينج وهو يزفر من الغضب وفي حاله يرثي لها .. لطالما حلم بنفسه يقود الحرب ضد الماغول .. كان حلم حياته اللذي يعتقد انه قد سُلب منه بواسطه الملك راغنار
خرج كينج من القصر وتوجهه الي خيمة صديقة "ديبابلو "
وصل كينج للخيمة ووجد صديقة يشعل النيران في الحطب ويجلس امامها لينعم ببعض الراحة الدفئ نظرا لبرودة المناخ القاسية
ديبابلو / كينج .. تعالي تعالي
جلس كينج بجانب صديقة والغضب يعتريه وملامحه لا تنذر بخير
ديبابلو بقلق / كينج .. مالك في ايه ؟
كينج بهدوء عكس ما بداخله / الملك اصدر قرار .. عايزنا نروح للجنوب ونحتل القري اللي لسه مبقتش تحت سلطة الدولة
ديبابلو / طب كويس .. هو دا امر يزعلك ؟
كينج / عايزنا نروح بكرا .. وهنستغرق 30 يوم
ديبابلو بتفهم لحالة صديقة / مممم .. فهمتك .. انت مدايق عشان مش هتلحق الحرب صح
كينج بغضب / طوول عمري بحلم اني اكون ف الحرب دي .. مش عايز اقود الجنود .. انا عايز احارب بجانب الملك .. بس هو ديما بيصدر قرارات مش فصالحي .. ديما بيختار الحاجه اللي بتغضبني وبيعملها .. هو كان عارف ان دا حلمي .. بس حرمني منه
ديبابلو بمحاولة لتهدائته / معلش يكينج .. عارف انك زعلان ومدايق .. بس الملك عارف قوة الماغول وعارف كويس انهم جيوش جباره بيتزعمهم قائد عظيم زي " جنكيز خان " .. هو خايف لو حصل حاجه محدش يحكم من بعده والماغول يحتلوا المملكة
كينج بغضب / طب مكان هو قعد ف المملكة وكان اختار قائد مكانه .. ليه لازم هو يقود الجنود ؟
ديبابلو بهدوء / عشان جنكيز خان هو اللي هيقود جيش الماغول .. وانت متعرفش يعني ايه جنكيز خان .. دانا بسمع انه مدخلش حرب كقائد وخسر .. قائد وملك عظيم زي جنكيز خان لازم يبقي قصاده قائد وملك عظيم زي راغنار لوسيفر
كينج بهدوء / بس انا اقدر اقف قصاد جنكيز خان .. انت عارف وهو عارف كويس اني ذكي وكمان بعرف احارب كويس
ديبابلو / مش بالذكاء ولا بالقوة .. الجنود محتاجه ملك عظيم .. الجنود لما يشوفوا الجيش الماغولي بيتزعمهم الملك جنكيز خان بيحبطوا نفسيأ .. لازم ملك يبقي قصاد ملك عشان الجنود بتوعك ميحسوش انهم اقل من الجيش اللي قصادهم .. وانا بشفق علي الجنود بتوعنا لانهم هيقابلوا اسطورة سمعوا عنها روايات كتير .. بس متاكد ان الملك مش هيخزلنا ف الحرب
كينج بهدوء / بالتوفيق .. هما اكيد هيكسبوا وانا واثق ف الملك .. المهم عايزك تجمع مئات الجنود عشان بكره هنتحرك
ديبابلو بتسائل / مئات ؟ احنا هنروح نحتل اكتر من 12 قرية .. يعني ممكن نخسر عدد كبير جدا واحنا اصلا عدد قليل
كينج بثبات / اسمع الكلام .. مينفعش ناخد اكتر من كدا عشان الجيش بتاعنا مينقصش عدد كبير
ديبابلو / علي رايك .. احنا الجيش بتاعنا 20 الف بس .. تخيل الماغول الجيش بتاعهم قد ايه ؟ .. انا بسمع انهم مئات الالاف .. مش قادر اصدق اننا ممكن ننتصر عليهم .. الحرب معاهم جنون .. مكنش لازم نعلن الحرب عليهم
كينج بثبات / قرار الملك صحيح .. هما خيرونا مابين قرارين .. يا الاستسلام يا الحرب .. وبعدين انت مش محتاج حاجه اكتر من ان الشيطان بنفسه هيقود الجيش
ديبابلو / عندك حق .. الشيطان بنفسه هيقود الجيش ودا كفيل يبث الرعب ف قلوب الماغول
كينج / طيب انا هروح الخيمة بتاعتي .. انت ادخل نام عشان نعرف نقوم بدري عشان نتحرك
وقف كينج وتحرك بثبات الي خيمته ودخل الخيمة وخلع زي المحاربين وخلع غمدة سيفه والقي بنفسه علي الفراش وغط في نوم عميق
____________________
( في صباح يوم جديد )
فاق كينج من غفلته وارتدي زي المحاربين والذي كان عباره عن قبعة سودا من الحديد وزي طويل اسود اللون يتوسطة درع حديد من اسفل الرقبة حتي اخر البطن وفي منتصفه حرف ال " ص " اشارة الي دولة صمر .. وبوت طويل اسود
وارتدي غمدة سيفه وربطها بمنتصفه ومن ثم خرج من الخيمة وتوجه الي السراج ( راعي الخيول )
وصل الي السراج ووقف امام جواده المفضل وصديقه الصدوق كما يطلق عليه .. واقترب منه واخذ يربت علي عنقه
كينج بهمس / الحرب قربت يا " جارو " .. عارف ان كان حلمك انت كمان اننا نكون ف الحرب .. بس متقلقش .. الحروب جايه كتير يا صديقي
صاح الجواد وهو ينظر لكينج وكانه يتحدث معه
كينج بابتسامه / مين اللي قال مش هنروح الحرب ؟ .. الملك راغنار هو اللي اصدر قرار بكدا .. بس متقلقش .. احنا هنروح حرب احنا كمان .. بس حرب علي قدنا
صاح الجواد مره اخري وكانه يسب الملك راغنار
ابتسم كينج وتحدث بهدوء / ملهوش لازمه نشتم الملك .. هو خلاص اخد القرار
وبينما يتحدث كينج مع جواده وجد من يربت علي كتفه من الخلف
نظر كينج للخلف ووجد معشوقته .. نعم هي معشوقته " ماريا راغنار " ابنة الملك التي طالما حلم انها زوجته .. يعشقها من نعومة اظافره
ماريا بابتسامه وهدوء / سمعت انك هتخرج عشان تادي مهمة امرك بها الملك .. قولت اجي اشوفك قبل متمشي لانك غيبت كتير ومشفتكش لما رجعت وكمان هتمشي تاني ومش هشوفك
كينج بحب وابتسامه / كنت هاجي اشوفك قبل ما امشي .. بس انتي ديما بتفاجئيني
ماريا بكسوف وهدوء / هتتاخر في المهمة دي ؟
كينج بابتسامه وهدوء / مممم مش كتير يعني هما شهر
ماريا بغضب / شهر ؟ كتير اووي شهر
كينج بمحاولة تمالك نفسه / الملك عايز كدا عشان يبعدني عن الحرب
ماريا بحزن / هو عايز مصلحتك .. الملك عارف هو بيعمل ايه .. بس الوقت كبير وانا مش متخيله قعد كل دا منغير مشوفك
كينج بابتسامه / بس انا هشوفك دايما
ماريا بتساؤل / هتشوفني ازاي ؟
كينج بحب / لانك ديما بتيجي فخيالي .. حتي لما بنام بشوفك ف احلامي
ماريا بكسوف وهدوء / بجد ؟
كينج بحب / بجد
ماريا / يارتني كنت زيك واقدر اشوفك
كينج بابتسامه ومشاكسة / لاني كينج .. ومش كل الناس كينج يماريا
ماريا بغضب مصطنع / علفكرة بقي لو انت كينج فانا ماريا .. يعني مفيش فرق وممكن انا احسن
كينج بغرور مصطنع / مظنش انك احسن .. انتي مش شوفتيني ؟ عايزه ايه تاني
ماريا بهدوء وحب / عايزه اقولك خلي بالك من نفسك
كينج بثبات / كل مره نفس الكلمتين وبقولك متقلقيش عليا
ماريا / معلش .. بحب اطمن عليك لانك لما بتوعدني مبتخلفش بوعدك
كينج بابتسامه وهدوء / طيب يستي .. اوعدك هخلي بالي من نفسي .. حاجة تاني ؟
ماريا بابتسامه / لا .. همشي انا بقي .. محتاج حاجه
كينج بحب / قبلة وداع دا لو مش هدايقك يمولاتي
اقتربت ماريا بابتسامه وحب من كينج ووضعت قبلة علي شفتيه ثم هرولت من امامه
نظر كينج بحب لها حتي اختفي اثرها .. يعشقها كعشقة لجواده " جارو "
فاق كينج من غفلته علي ايد تربت علي كتفه .. نظر له كينج وكان صديقه " ديبابلو "
كينج / بابلو .. انا مش قلتلك اصحي بدري عشان تختار الجنود اللي هييجوا معانا
ديبابلو / منا اخترتهم فعلا .. اختارت كل الشباب اللي قدنا عشان نخلي المحاربين الخبره للحرب
كينج بثبات / طب كويس .. يلا بينا قبل غروب الشمس
ديبابلو / احنا لسه الشمس مظهرتش .. مش هناخد وقت كبير اصلا
كينج بثبات وهدوء / اسمع الكلام .. لازم نتحرك دلوقتي .. يلا
امتطي كينج جواده الاسود وديبابلو امتطي جواده واسرعوا الي ساحة الجنود
وصلوا الي الساحة ووقف كينج بجواده امام المحاربين
كينج بثبات / انتوا عارفين مهمتكم كويس .. احنا رايحين مهمة متقلش عن الحرب .. كل حاجه بيامر بيها الملك بتبقي فصالح الدولة .. واحنا ف المهمة دي حاطين قصادنا حلم .. حلم كبير بيبتدي من خيط ابره .. الحلم دا هو حلمي وحلم الملك وحلم كافة شعب صمر .. الحلم دا اننا نحتل العالم كله .. احنا قدها يشباب .. احنا قدها .. جاهزين ؟
المحاربين في صوت واحد / جاهزين يقائد
كينج بثبات / يلا بينا عشان نثبتلهم اننا شعب لا يهاب احد .. هيا ياشباب
خرج كينج وديبابلو ومعهم الجنود من المملكة متجهين الي الجنوب ليضعوا ايديهم علي كافة القري املين ان يتحقق حلمهم باحتلال العالم
____________________________
( في قصر الملك " راغنار لوسيفر " )
يجلس الوزراء امام الملك راغنار ليناقشوا شئون الحرب ووضع الخطط وتجهيز المحاربين
تايسون / مولاي الملك .. انا من رايي اننا نقابلهم بالجيش عند منطقة بلاد ما ورا النهر ( كازاخستان )
كليبر / فعلا يامولاي الوزير تايسون عنده حق .. احنا كدا مش هنمشي مسافه كبيره وهنبقي بجانب المملكة عشان الدعم
اجتمع اراء الوزراء علي راي الوزير تايسون ( وزير الجيش )
راغنار بثبات وهدوء / يعني كلكم موافقين علي راي الوزير تايسون ؟
الجميع في صوت واحد / موافقين يا مولاي
راغنار / وانا كمان موافق .. بس متنساش ان المسافه مابين المنطقة اللي هنقابلهم فيها بالجيش بتاعنا والمملكة مسافة كبيره .. عكس الماغول اللي هيكون بالنسبة لهم احنا بنحاربهم في مملكتهم
تايسون بعدم فهم / قصدك ايه يمولاي
راغنار بثبات / قصدي ان الماغول عددهم كبير جدا .. احنا بنروح نحاربهم في مملكتهم .. الدعائم هتجيلهم اسرع بكتير .. وكمان عددهم مش هيخلص بسهولة عكس لو كانت المسافة بعيده ف بكدا عبال ميجيلهم الدعم نكون قتلنا عدد كبير منهم والمحاربين يتحفزوا اكتر بدل منبقي ف ارضهم وكل منقتل عدد كبير نلاقي عدد اكبر وبكدا الجيش هيفقد عزيمته ويستسلم للموت .. الموضوع ممكن تشوفه بسيط بس هيفرق فحرب زي دي .. متنسوش ان المحاربين بتوعنا بيوصلهم كلام من دلوقتي اننا مهزومين من قبل مندخل الحرب
كليبر / عندك حق يمولاي .. ازاي فكرة زي دي مجتش فبالي
تايسون / طب والعمل يا مولاي
راغنار بثبات / احنا نعمل جيشين .. الجيش الاول يبقي عدده 5 الاف محارب وهيتزعم الجيش دا انا .. والجيش التاني هيكون 15 الف محارب وهيقود الجيش قائد من القائدين .. انا والمحاربين هندخل عند حدود كازاخستان ونقابل الماغول هناك .. من خلال معرفتي الماغول لما يشوفوا عددنا صغير جدا كدا هيزدادو ثقة وغرور .. مننساش يقاده ان الغرور احيانا بيؤدي الي الهلاك .. هنبدا الحرب بعددنا دا لمده ساعتين بالظبط نحاول نثبت علي رجلينا ونحاول نصمد لحد الساعتين ميعدوا هيكون الماغول ارهقوا بدنيا وبعدها الجيش المكون من 15 الف هيتحرك من منغوليا وهييجي علي كازاخستان وهيبقي الماغول مابينا وبكدا نكون حاصرناهم .. هما مش هيتخيلوا ان دا هيحصل ولا حتي هيوصل لتفكيرهم .. الماغول هيحسوا بالخوف وثقتهم بنفسهم وغرورهم هينقلب لرعب .. هنحاول ف اقل وقت ممكن نخلص علي عدد كبير منهم قبل متجيلهم الامدادات
كليبر / طب ومين هيقود الجيش التاني يمولاي ؟
تايسون / انا من رايي يمولاي ندي القيادة لامون
راغنار / تمام .. يبقي القائد اللي هيقود الجيش التاني هيبقي امون هابيل .. المهم دلوقتي لازم ندرس الموقع علي الخريطة ونعرف بالظبط ايه اللي هنحتاجه علشان نصمد قصاد الماغول لاكبر وقت ممكن .. كليبر .. انت هتفضل هنا وتتولي شئون الحكم .. تايسون .. انت هتدرب الجيش علي الاختراق من العمق وتدرب الجانبين عشان هي نقطة الضعف الوحيدة عندنا .. بالنسبة لرماة الاسهم ف فيه جبل هنا بجانب المنطقة اللي هنحارب فيها الماغول ( شاور علي مكان فالخريطة ) هيتمركز 100 محارب علي سفح الجبل وهيوجهوا اسهمهم علي الماغول
________________________
" هوصل للمجد بطولي واسمي هيبقا ع اللسان .. تاريخ هيتحفر بالدهب لاسطورة شامخة علي مر الزمان .."❤️
يمشي بجواده في غابات واشجار واراضي متوحله من الامطار .. الجو قاسي والبرد قارص .. الثلوج تتهاطل من السماء .. اي طقس هذا واي بروده ذالك .. يتزعم جنوده ومحاربينه اللذي لا يتخطي عددهم 900 محارب .. كيف لا يتزعمهم وهو قائدهم
ظل يسير بجواده وخلفه المحاربين وبجانبه صديق عمره ورفيق دربه وسنده ف شدائده .. ديبابلو الصديق وكينج القائد بجانب بعضهم يسيران الي وجهتهم القادمه وهي ( قبيلة " ذارو " ) تبعد عن المسافة بعد الكيلو مترات
وقف فجاة وهم يسيران ونزل من علي جواده واخذ يتقدم الي حيث وجهته .. جثي علي ركبتيه ولامس بيديه الارض واخذ يستنشق يديه مكان ملمسه للارض
ديبابلو بعدم فهم / في ايه يكينج .. انت وقفت ليه ؟
كينج بغموض / قول للمحاربين يخلوا بالهم كويس .. فيه حد كان موجود هنا
ديبابلو / حد ؟ انت ايه عرفك طب ؟
كينج بايجاب / فيه بقع دم علي الارض وحتي التلج مخفهاش .. وفيه اثار حدوة حصان .. فيه حد عدا من الطريق دا قبلنا ومش بكتير لان الدم لين مش ناشف
ديبابلو بتفكير / قصدك ان فيه حد مصاب عدا من الطريق دا؟
كينج بثبات / وايه عرفك ان ممكن يكون مصاب .. ليه ميكونش معاه حد مصاب وعدوا من هنا .. ( نادي في محاربينه بصوت عالي ) كلوا ياخد حذره وانزلوا من الخيول .. هنكمل ورا الاثار مشي علي رجلينا .. كلوا ياخد حذره
اكمل طريقة وهو يقبض بلجام جواده بيده اليسري واليمني يضع يده علي غمدة سيفه تحسبأ لاي ظرف طارئ
___________________
( في قصر الملك )
في جناحه يجلس علي منامته ويضع يديه علي جبينه وغارق في شروده
دخلت وجلست بجانبه ووضعت يدها علي مؤخره راسه
لارا بلين وتساؤل / راغنار .. مالك فيه ايه .. حالك مش عاجبني
راغنار بثبات / بفكر ف الحرب اللي ممكن تهدم المملكة اللي بنيتها ف سنين
لارا بتساؤل / انت خايف يمولاي ؟
راغنار بثبات وهدوء / عمري مخوفت ولا حسيت بالخوف .. يمكن دا اللي تاعبني .. بس انا دلوقتي مش حاسس غير زي كل حرب بخوضها .. حاسس بالغرور والثقة المفرطه .. وهو دا اللي قالقني
لارا بابتسامه / بس الحرب دي تختلف يمولاي .. الحرب دي بتحارب اعظم جيش فالعالم وهما الماغول .. وكمان جنكيز خان ودا مش محارب عادي
راغنار بثبات / وهو دا اللي قالقني يلارا .. الماغول اوسخ بشريه عرفها التاريخ .. مش عايزين المملكة .. هما لو انتصروا هيقتلوا النساء والرجال والاطفال ومش هيخلوا لا اخضر ولا يابس .. انا قلقان علي شعبي .. جنكيز خان محارب قوي .. مخسرش ولا حرب .. بس انا راغنار لوسيفر .. الشيطان بنفسه .. متنسيش يلارا
لارا بابتسامه وحب / مش هنسي عمري يمولاي .. انت اعظم حد عرفته البشرية ..عمري مهنسي يحبيبي .. متقلقش مفيش حاجه هتحصل لينا .. واطمن احنا مش خايفين .. يكفي ان الملك بتاعنا هو راغنار لوسيفر ودي هي اللي مخليانه مطمنين
راغنار بهدوء / اوعديني لو حصل حاجه تكوني جمب كينج
لارا بغضب مكتوم / مقدرش لانه مش اولي بالحكم .. ماريا هي اللي اولي بالحكم لانها بنت الملك
راغنار بضيق / لارا .. اسمعي كلامي .. ماريا مش هتعرف تتصرف من بعدي .. لازم يبقي فيه حاكم زي راغنار عشان يعرف يدير المملكة
لارا بغيظ / لما يحصل حاجه ابقي اتكلم يراغنار .. انت كويس اهوو
راغنار بثبات / اوعديني يلارا
صمتت لارا لعض الوقت وينتظر وعدها له
راغنار / لارا
لارا بغضب مكتوم / اوعدك يراغنار
____________________
ظل يسير علي قدميه وراء اثار حدوة الحصان ونقاط الدماء السائلة علي التربة .. ظل يسير حتي وصل الي نهاية الاثار ونظر امامه .. لم يجد شئ .. ولكن يثيره منظر الاشجار التي ترفرف اوراقها وتتساقط .. نظر علي الاشجار الكثيره من حولة .. وصرخ بعلو صوته في جنوده
كينج / الكل ياخد ساااااتر .. كميييييين .. الكل ياخد سااااتر
انطلق المحاربين للخلف واحتموا في دروعهم .. ولكن انطلق سهم من فوق احد الاشجار وقبع في كتف كينج .. وكانت الصدمه للمحاربين حيث ان بدات الاسهام تمطر عليهم من فوق الاشجار

انتهي الجزء الاول .. اتمني تعجبكم ❤️

skillar
02-20-2021, 07:14 PM
القصة للتوثيق والاجزاء القادمة ممكن تتاخر الي نهاية قصة ال صقر او ممكن نكملها وبعدها نكمل قصة ال صقر .. كل شئ وارد

معلم جامد
02-20-2021, 07:23 PM
أبدعت، لون جديد غير معتاد
ننتظر جديدك فلا تتأخر علينا
وإن كنت أُفضل ان تكمل الماضِ

الكبيرالاول
02-20-2021, 07:49 PM
جزء جامد فشششخ عاش بجد

Yourself
02-20-2021, 09:54 PM
جزء روعه استمر
بس أوعي تنسي تكمل القصه في الأولي

Weny12
02-20-2021, 09:56 PM
قصه حلوه وفكره جديده
استمر

الذبرتي 13
02-20-2021, 10:29 PM
تحفه فعلا انت استاذ كمل يا مبدع

mahmoud ss
02-21-2021, 12:59 AM
خيانه خيانه كونت بدأت في السلسله الثالثه من ال صقر بس برضو القصه الجديده حلو اوي

Omar11
02-21-2021, 01:36 AM
اي الجمال ده بداية مشوقة

Mustafa 11
02-21-2021, 02:06 AM
عاش قصة حلوة ومختلفة كمل

عاشق تياثه
02-21-2021, 04:22 PM
بجد دا جزء جاحد بس اتمتى تكملها ومش تشوقنا وتخلع وتحياتى ليك

khaled_2020
02-22-2021, 09:37 PM
احسنت النشر و السرد

HMnh
02-23-2021, 09:59 AM
بداية جامد جدا
💥💥💥 أستمر 💥💥💥
ومنتظرين باقي الأجزاء

cherifsalem
02-24-2021, 12:39 AM
جميله جدا:up::up::up:
لكن عاوزين تكمل لنا السلسله الثالثه من ال صقر
مستنينك :up::up:

فحم مشوي
02-25-2021, 06:28 PM
جزء رائع وبداية جميلة

ممدوح محمود ابو
02-26-2021, 04:56 AM
قصه شيقه اكمل يا فنان

Sami Tounsi
02-26-2021, 05:23 AM
يثبت تشجيعا لعلي المكيف

HMnh
02-26-2021, 08:12 AM
آلف مبروك على التثبيت

Quo
02-26-2021, 01:10 PM
جزء اول رائع يدل على قصة مميزة، بس أحس انو في حاجة غلط في الأعمار ،يعني الفرق بين ماريا ولارا ظ،ظ، سنة، يعني لارا حامل بماريا من عمرها ظ،ظ* سنين ،حتى لو كانوا بيبلغوا وبيتجوزوا بدري فده مبالغ فيه، ثم انو راغنار قتل اهل كينغ وهو صغير وفي ده الزمن راغنار كان محارب وفقا لوصفك فكيف لقى الوقت اللي يربي فيهو كينغ.

y.ali
03-01-2021, 11:59 PM
بداية مبشرة
فى انتظار التكملة
بالتوفيق

مش عارفه
03-02-2021, 08:14 AM
يثبت تشجيعا لعلي المكيف

معليش بس المفروض أي كاتب يكمل القصة ثم يكتب شيء جديد

مجرد رأي

ممدوح محمود ابو
03-02-2021, 08:52 AM
كمل القصه شوقتنا

Mazen Al Sakka
03-03-2021, 06:45 PM
احسنت قصه رائع وجميل جدا مستنى الجزء الثاني بس امته ممكن معاد

mahmoud ss
03-04-2021, 12:52 AM
ايه يا كبير الجزء الجديد امتي

الذبرتي 13
03-05-2021, 10:28 PM
ليه اتاخرت يا برنس في الجزء الجديد

عاوينت
03-09-2021, 11:40 PM
حاجه عظيمه وفكره جديده ومبدعه

مش عارفه
03-11-2021, 05:58 AM
معليش أنا زعلانه اوي واكيد فيه ناس برضو زعلانين ماكملتش السلسلة التالته وبرضو القصة دي لها شهر ماكملتهاش لو تركز في حاجه واحده علشان خاطر اللي بيتابعوك.

mahmoud ss
03-14-2021, 08:04 AM
الجزء الجديد فين يا كبير اتأخرت اوي اوي اوي و سلسله ال صقر الجديده امتي

skillar
03-14-2021, 08:15 AM
الجزء الجديد فين يا كبير اتأخرت اوي اوي اوي و سلسله ال صقر الجديده امتي

اسف ع التاخير بس القصه دي هتكمل بعد ال صقر ودلوقتي بكتب ف السلسله التالته وهتخلص قريب جدا جدا

zoroo123
03-18-2021, 04:56 PM
بدايه مشوقه كالعاده
ارجو تكملة الطريق اي المجد الجزء الثالث اتاخرت علينا

الكبيرالاول
03-18-2021, 07:06 PM
اسف ع التاخير بس القصه دي هتكمل بعد ال صقر ودلوقتي بكتب ف السلسله التالته وهتخلص قريب جدا جدا

مستني الاتنين ع نار

عاشق الكس المحل
04-04-2021, 02:08 PM
مشكورين على طرحكم الرائع وتسلم الأنامل ونرجوا منكم عدم التأخير لو استطعتم



/archive/index.php/t-45999.html/archive/index.php/t-6547.html/archive/index.php/t-133582.htmlخطوات لنيك الاخت site:rusmillion.ru/archive/index.php/t-22106.htmlقصص سكس لنساءتحب نيك الطيز/archive/index.php/t-435162.html/archive/index.php/t-329484.htmlنهفات سكسيه نيكهاقصص سكس كلاب/archive/index.php/t-451776.htmlقصص سكس المحارم امي site:rusmillion.ru/archive/index.php/t-17920.htmlقصص سكس نيك مختلط site:rusmillion.ru/archive/index.php/t-572337.htmlقصص سكس لنساءتحب نيك الطيزقصص محارم ابنتي وشعر كسها.com/archive/index.php/t-125878.html/archive/index.php/t-199608.htmlقصص سكس صاحبي اسالب تجوز اختي.com site:rusmillion.ru/archive/index.php/t-486216.htmlقصص محارم سكس اجزا طويله الام وابنهاخطوات لنيك الاخت site:rusmillion.ruقصص سكس سادية نساء تعذب الرجال/archive/index.php/t-355529.html سالب يمص زب ولد قصصقصة احمد ومراته سحر وصديقه عادل/archive/index.php/t-209629.htmlقصص سكس الناطور/archive/index.php/t-244593.htmlقصص سكس مدعبات /archive/index.php/t-452500.html/archive/index.php/t-168933.html/archive/index.php/t-118186.html/archive/index.php/t-508099.htmlقصص سكس في بيت حماتيتنزيل وتحميل بوس ولحس من موقع نسونجي/archive/index.php/t-465424.htmlقصص سكس سادية نساء تعذب الرجالقصص زبين بكس/archive/index.php/t-591882.html/archive/index.php/t-406346.html/archive/index.php/t-227343.html/archive/index.php/t-495628.htmlمكتملة امرأة على جمر الشهوات/archive/index.php/t-7287.html/archive/index.php/t-500889.html/archive/index.php/t-274590.htmlقصص سكس والدتي والخضوع/archive/index.php/t-491169.htmlقصص سكس متسلسله فاحشهقصص سكس نيك أختي الشيميل site:rusmillion.ru/archive/index.php/t-550145.html/archive/index.php/t-533857.htmlقصص سكس جوز امي الارشيف site:rusmillion.ru/archive/index.php/t-174224.html/archive/index.php/t-174092.htmlسكس محارم قصصي لأحلي فتيات دول العالم/archive/index.php/t-56358.htmlقصص نيج مع متزوجه محرومه site:rusmillion.ru/archive/index.php/t-344662.html/archive/index.php/t-353147.html/archive/index.php/t-199699.html/archive/index.php/t-491511.html/archive/index.php/t-452240.html/archive/index.php/t-9280.html/archive/index.php/t-35571.html/archive/index.php/t-211693.html/archive/index.php/t-309719.htmlقصص سكس امي والمقوي الجنسي.com/archive/index.php/t-193351.htmlقصص سكس الزنوج الثلاث site:rusmillion.ru/archive/index.php/t-546831.html/archive/index.php/t-216219.html