AliAshmawy
03-15-2020, 05:39 PM
الجزء الاول
البداية
الشخصيات*
علي(22 سنة 176سم و 65 كجم امحي مايل للاسمر طول زبه 17سم)
مازو(22 سنة 173سم 75 كجم ابيض طول زبه 16سم)
عبير (47 سنة عمة علي 170 سم 80 كجم بيضه بزاز متوسطة وطيز كبيره)
حنان(24سنة بنت عمة علي 160سم 70كجم بيضه بزاز متوسطة مشدوده و طيز كبيره قبه لفوق)
مجده( ام مازو 48سنة 165 سم 78كجم بيضه بزاز عاديه بس طخينه اوي و تهيج وطيز كبيره )
نانسي(اخت مازو 23سنة 159 سم 65كجم بيضه بزاز كبيره ومشدوده طيز صغير و مرفوعه لفوق اول ما تشفها زبك يقف)
انا علي كنت ديماا من وانا صغيرر بلعب انا و صحبي مازو
مش لعب زي العيال وكده لا خالص يعني مثلا زي مره واقف بشتري حاجه من السوبر ماركت
انا و مازو راح بعبص وحده وقفة قدامي لفت ادتني بالقلم و ساعتها الشارع كله كان بيضرب فيا
من الاخر كلة علقه بنت وسخه و مازو خد 10نقط علي الحركه ديي
ومره انا صورته و هو بيعمل حمام و بتاعه باصص للكاميرا و طبعتها علي ورق و لزقطها في الشوارع
وقعد تلت ايام بيشيل في الورق و فضلنه كده لحد مكبرناا وبقا عندنا 22 سنة اسف اني طولت عليكم
عبير: اصحه يا لول عشان الجمعه
انا: خدي الباب في ايدك وانتي خارجه
عبير:يواد قوم متعبنيش معاك
انا(قمت قعدت علي السرير و بفوق شفت عبير لابسه قميص نوم احمر محتطش في داغي
اصلها هي المربياني بعد ما ابويا و امي اتوفه):يا حببتي مفيش جمعه الدراسه اتاجلت و15يوم
عبير:تصدق كنت ناسيه طب قوم اغسل وشك عشان نفطر
(في بيت مازو)
مجده: مازو ... مازو.. اصحي يا حبييي
مازو:انا صاحي يا حببتي من شويه بس مغمض عيني
مجده:قوم بس هو في حد يوم عيد ميلاده يفضل نايم كده
مازو (قام):يا حببتي يا حجه علي طول كدن فاكره عيد ميلادي
مجده: يلا قوم سوف هتاخد دش ولا ايه و اخرج عشان الفطار
(في بيت علي)
غسلت وشي و خرجت كانت حنان بتحضر الفطار
و احنا قاعدين بناكل عبير: هتجيب ايه يا لول لي مازو في عيد ميلاده
انا:تصدقي كنت ناسي بس مش حوارر (ببص بنظره غبيثه )هجبله هديه محلمش بيها قبل كده
حنان؛بس يا علي متلعبش انهارده خلي اليوم يعدي علي خيرر مش فاكر انت عملة ايه السنه الفاتت
انافاكر طبعاا ههههههه لما جبتله تورته و شختله فيهاا و خليته ياكلهاا
و بليل و هو داخل الحمام كنت رابطله كلب جوه و هو بيخاف منه اول مدخل قفلت الباب من بره
وقعد يصوت طول الليل
حنان:علي العموم متخربش اليوم
انا: متخفيش
خلصت فطار وخرجت و خبط علي شقت مازو(هو جاري و في الشقه القدامي)
فتحتلي مجده
مجده:اهلا اهلا بمخرب الحفلات
انا:ميبقاش قلبك اسود بقا يا خلتي(متعود اقلها يا خلتي)
مجده: لو عيد ميلاده انهارده باظ بسبب لعبكم هقتلك و هقتله عشان جي فيه ناس صحابي مهمه
انا: لا حوشي وانتي صحابك كتيرر
مازو: انته هتفضلو تتكلمه من قدام الباب متخش ياعم
دخلت قعدنا علي كنبة الانتريه
مازو: مفيش لعب انهارده
انا: اكيد
مازو:ياعلي
انا:عيب عليك
عدي الوقت
انا:هنزل اجبلك هديه و هاجي
وطبعا كان لازم ارتب للهديه دي
يا مجده هاتي الزفته نانسي وتعاله الشقه عندنا
نانسي:زفته ايه ياض يابو شخه انت انا اكبر منك ع فكره
انا: ايه الإنجاز في انك جيتي قلبي
مجده:ماشي لما نشوف اخرتها معاك
انا: بس ألبسه الاول عشان مش هتيجو غير ساعة العيد ميلاد
مجده:تمام
بعد شويه عندي في البيت
انا: بوصو انا هحتفل بعيد ميلاد مازو انا و صحاب الجامعه تمام
مجده:لا يواد خش عليا خشش
انا:لو دخلت عليكي هتموتي
مجده:نعم؟
انا اسمعي مني بس اكيد مش هبوظ العيد ميلاد طيب بوسي هاتو الحاجه وكلموني تمام
وانا هظبط الدنيا و هكلمكم تيجو
وجه باليل و اتصلت بالهديه بتعتي جت(نعيمه شرموطه من الشارع الجنبنا 25سنة طياز كبيره و طيز كبيره)
كان مازو بيستحمه ونعميه دخلت الاوضعه بتعته وانا خرجت بره البيت و اتصلت بالناس و جبت
فريده حبيبت مازو في الجمعه اصل اكيد مش هبطل لعب الفرق بيني وبينه 10نقط
في نفس الوقت
مازو بيستحمي و خرج دخل ع الاوضه بتعته و الدنيا ضلمه
و شال البشكير من علي وسطه وفتح النور وبيلف ضهره
اترزع في الحيطه و نعيمه هجمت بوس عليهه وهو مش مستوعب البيحصل
زقها علي السرير
مازو: احاا نعيمه انتي بتعملي ايه هنا
مردتش عليه كانت لابسه لانجيري اسود قامت وراحت نحيته و لفت بضهرها عليه
و خلت طيزها عند زوبره اصلها عارفه بتهيجو ازايي ياما نكهااا
و بدات تزق طيزها عليه جامد
نعمه:انا هديت عليي وبيقولك اشبع من الهديه اصلها غاليه
مازو:مين دي الغاليه يابنتي انتي
مكملش كانت نعيمه لفت نفسها و خدتو في بوسه نسيتو حياتو
مازو ابتدي يهيج و زبه وقف و داخ بين كسهاا من علي اللانجيري و شكلها كان ابن متناكه
يهيج شعرها سايحح و طيزهاا الكبيره وقعه و بززها من كبرها اللانجيري مش شايلها
كانت بتبعد و تقرب علي زبه عشان تهيجو اكترر
شلها ونام بيهاا علي السرير و ونازل بوس فيها
نعمه: امممم با حلوتك
مازو بدء يلعب في بززهاا و نايمها علي بطنهاا و خد طيزها و حط وشه جوهاا من كبرها و كان
بيلحس خرمهااا طلع زبه و ابتدي يفرش كسها من وره وحط صباعه جو خرم طيزهاا
نعمه:اححح كمل با كسمك علي طول مهيجني
مازو بيضرب طيزهاا جامد و من غير اي مقدمات دخل زبه في كسها جامد
نعمه:اههههه اححححح كسييييي
عمال ينيك فيها و يضرب طيزهاا و شكل اللانجيري مع طيزهاا مجننه قلبها علي ضهرها و نام عليها
وعمال يبوس فيها و ينكهاا براحهه مسك بززها وعمال يلعب فيهم
مازو:كسم بزازك دول كل يوم يكبروو
نعمه:وكسم زبرك الفشخني ده
رفع رجلها و عمال ينكهاا جامدد
نعمه:اهههه اههه ادي اجمد ايوههه يا دكريي اجمددد اهههه انا بجيب
مازو:وانا كمان هجيبب خرج بتاعه من كسها و جاب علي بززها و اللانجيري
في الوقت ده انا كنت عامل حسابي اني هكلم ميرفت و باقي صحبنه
ونخش نمسك مازو متلبس
جمعت الناس و بفتح باب الشقه لقيت مازو قاعد علي طربيزت الصفره
مازو:اتاخرته كده ايه انا شكيت انكم مش جين
انا(مستغرب):لا طبعا منجيش ازايي
ودخلنه و احتفلنه بعيد ميلاده و مازو كان واخد ميعرفت في الطرقه بيتكلمه و بيبوسه بعض
بعد مخلصنه وكله روح
قعدت انا و مازو في الاوضه
مازو: طب يجدع لما تحب تلعب متبقاش غبي وتجيب وحده من هيجنها تحكليلي كل حاجه
انا:دي بنت متنتكه يجدع ضيعت عليا النقط
مازو:يابني دي شرموطه انت الي غبي بس برده هفضل حاطط عليك
مستواك مبقاش عجبني يا لول(بيضحك)
انا:انت ملط يا مازو انت ملط
مازو:الملط ده حاطط عليك
انا: وبعدين انت ابن متناكه ليه جتيب بيره وخمره ده البيت عندك و عندي سكره يا كسمم
مازو:ياعمي يوم من نفسنا بس انت يا كسمك مشربتش
انا:ولا انت يعرص وانا هقوم امش ياعم
قمت روحت و غيرت هدومي ولبس بكسر بس عشان اعرف انام و نمت
وانا نايم حسيت ان حد بيمص زوبري
اول ما فتحت عيني.... احااا
خلص الاجزء الاول اتمني يكون عجبكو و بتاسف
لو كان ممل بس صدقوني الأجزاء الجيه هتعجبكم دي مجرد بدايه وشكراا
الجزء الثاني
"وانا نايم حسيت بحد بيمص زوبري فتحت عيني احاا
انا الي بلعب في زوبري ومفيش حد في الاوضه معتقدش اني شربة للدرجه دي او انا مشربتش
انا مش فاكر"كملة نوم صحيت الصبح كان لسه الكل نايم دخلت المطبخ كلت اي حاجه قبلتني
وخرجت شغلت التلفزيون وفضلت قاعد زهقان من حوار الاجازه ده سمعة صوت صويت فتحت الباب وخرجت اشوف
في ايه (عم سعيد اتوفه ) و السعات بتعدي وحنان و عبير نزله يعزو جيهان (مرات عم سعيد) وبنتها مني
وانا قاعد عادي سمعت صوة الجرس رن قمت افتح ملقتش حد خالص قبل ما اقفل الباب
ببص تحت لقيت علبه محطوطه خدتها ودخلت
في بيت مازو
ماجده: مازو يحبيبي احنا نازلين نعزي وانت كمان متناسش تنزل العزه
مازو: هاخد دوش و هعدي علي علي و ننزل
ماجده و نانسي نزله
مازو دخل فتح الدوش و قبل ما يقلع الهدون سمع صوت الجرس
خرج يفتح برده ملقاش غير علبه خدها ودخل
في بيت علي
فتحت العلبه لقيت فيها تليفون شكلو غريب و الضهر بتاعه مكتوب عليه game
ومفهوش غير زورار واحد بس دوسة عليه الشاشه فتحت علي فيديو( واحد قاعد علي كرسي
قدام الكاميرا و محطوط ايموشن ضحك علي وشه و بيتكلم
الشخص: اهلا بيكم في برنامج اللعبه وطبعا انتو مش فاهمين حاجه
البرنامج ده او اللعبه دي مش بيدخلها غير حريفة اللعبه الواقعي و بنختاركم بحرص
ومعني أن التليفون ده في ايدك يبقي انت من المميزين في العالم كله
اللعبه فيها ناس كتير بتلعبها في كل بلد لكن في بلدك انت يا علي او يا مازو
مفيش غيركو ودلوقتي مع اول تحدي و هتفهم كل حاجه في الايام الجاية
اول تحدي الي يجيب الاول وحده شرموطه و يوصل مايك بسماعات كبيره
وينكها ويخليها تنطق اسم التاني ويسمع العزه تحت هيكسب مليون جنيه و ده بس اول تحدي
مبالك بقا ب الجي و اكيد هتقولي ايه اليخليني اعمل كده
هقولك الفلوس و حبك للعب مش كده وبس يعني النقط بتعتكم ذي ماهي وبتزيد كل مره
واعتقد يا علي انك مش حابب تفضل خسران كده وانت يا مازو مش هتحب علي يطلع عليك من اهم قواعد اللعبه:مفيش بوليس يتدخل
غير في العاب خاصه وهتعرفو معني كده بعدين قدامكو لحد العزه ميخلص يكون حد فيكم كسب)
انا قاعد مش فاهم حاجه او فاهم شوية حاجات وبعد تفكير طويل اخترت اني هلعب
ايوه هلعب انا كده كده بلعب جتلي فرصه اني العب بفلوس اكيد مش هرفضها)
العزه كان قرب يبدء اتصلت بي نعمة اصل مقدميش غيرها دلوقتي
وقتلها تجيلي البيت في الخباسه من غير محد ياخد بالو
وبعد شويه فعلا كانت جت
انا:كده يا وسخه تبعيني امبارح
نعمة:انت عارفني لما بهيج مبعرفش اهلي
انا: طيب انا هنيكك دلوقتي وهديكي 50 الف جنيه بس عندي شرط
نعمة: 50 ايه يا حبييي انت وقعت علي دماغك ولا حاجه حصلت
انا:اسمعي مني بس الشرط اني وانا بنيكك تقولي بصوت عالي اوي في المايك
ده نكني جامد يا مازو كان مازو الي بينيكك ماشي
نعمة:موافقه اكيد ده لو هتديني ال50الف دول
بس انا ايه اليضمنلي
انا جبت ورقه علي بياض ومضيت عليي نفسي ب 50الف جنيه(اصل عادي
لو طلع اللعبه ده حوار انا اصلا معايا المبلغ)
واستنين لما العزه ابتدي
في بيت مازو
بعد ما خد العلبه حطها ودخل ياخد دوش وبعد شويه خرج
فتح العلبه ومسك الفون وطبعا شكلو غريب بالنسبالو
(وسمع كل الي علي سمعو)
مازو:ايه الهبل ده يعني يوم ما تحب تعمل مقلب فيا تعمل كده ده انت اهبل اوي ياض ياعلي
وراح رامي الفون في الزباله ودخل يلبس)
في بيت علي
شديت نعمه قاعدتها علي حجري و خدت شفايفها
في شفايفي وبابوسها ب فرح معرفش ليه
وقعلهتا التيشرت ولبسه تحته برا احمر مشدود علي بززها
نزلت البنطالو بتاعها و نزلت بنطلوني انا كمان و رفعتها فوقي وبدات الحس كسها براحه بعد
كده سرعت كانت هي هاجت وده المطلوب خلتها تمص زوبري و زقتها علي الحيطه وقلعتها البرا و خدت بززها
في بوقي اعضهم جامد اوي و خليت وشها للحيطه و طيزها ليا ودخلت بتاعي في كسها الي كان مبلول
بغباء وبنكها براحه وهي لفت وسطها عشان تعرف تبوسني وفعلا خدت شفايفها و بدات ارزع
اسرع ومنظر بززها وهي بتترج وتغبط في بعض هيجني فشخخ جبت سكل الميكروفون ووصلته
بالسمعات الدي جي الي عندي ولفيت الحبل حولين رابتها وكنت بخنقها بيه و بنكها و هي مش قادره حطي تطلع
صوت وده كله وانا حاطط صوباعي علي المايك عشان مفيش صوت يطلع خففت الخنقه شويه و نيمتها علي الارض
و دخات زبي جامد اوي
انا:جاهزه. بصتلي وهزت راسها شلت الحبل من علي رقبتها و شلت صبااعي من علي المايك
نعمة:اهههه ايوه كده يا مازو دخل اجمد احححححك نيكني نيكني مش قادره كسم الناس التحت
مش لازم تنزلل كسي اهم اهههههه هجيب هجيب اه يا مازو يا حبيبي
قفلت السماعه وجبتها عليها و هي جابتها و بسرعه كانت لبسة ونزلت وانت شيلت كل حاجه مكنها
مازو كان في البيت ولما سمع كل ده علي بال ملبس بسرعه و خرج كانت نعمه مشيت
وهو مش مصدق الس سمعو
مازو:عملها ابن الفجره
احاا اعمل ايه دلوقتي ماش يا علي يا خول ماشي
مازو رجع الشقه ودخل نام
وانا لبست و زنزلت العزه وسامع الناس بتتكلم وبتقول عالم وسخه
واغلبية الي في العزه من الجيران بيقولو مازو يعمل كده وبيضربو كف بكف
طلعت البيت وكانت عبير وحنان روحو
عبير:ايه الصوت الي سمعناه ده (الصوت كان وصلهم تشاش لأن صوت السمعات كان خارج لبره وهم
كانوا في شقه جوه) انا:صوت ايه
عبير:لا كان في صوت عالي جنب صوت ال****
انا لا معرفش
وسبتهم ودخلت نمة
فتح عيني لقتني قاعد علي كورسي ومربوط فوق السطح و مازو واقف قدامي
مازو :بقا انا يا خول تعمل معايا كده تمام اوي انا هوريك
ولقيته بيقدم عليا
انا:اتقل بس هفهمك ياعم طب احاا ايه ده انتي هتعمل ايه
احاا يلا انت يلاا احاااااا.......
وبكده يكون الجزء التاني خلص اسف علي التأخير الطويل
يس قررت انزل الجزء انهارده عشان انهارده عيد ميلادي وكده واسف لو في هبد كتير في الجزء ده و احداث النيك
قليله بس صدقوني هتستمتعو الأجزاء الي جايه
البداية
الشخصيات*
علي(22 سنة 176سم و 65 كجم امحي مايل للاسمر طول زبه 17سم)
مازو(22 سنة 173سم 75 كجم ابيض طول زبه 16سم)
عبير (47 سنة عمة علي 170 سم 80 كجم بيضه بزاز متوسطة وطيز كبيره)
حنان(24سنة بنت عمة علي 160سم 70كجم بيضه بزاز متوسطة مشدوده و طيز كبيره قبه لفوق)
مجده( ام مازو 48سنة 165 سم 78كجم بيضه بزاز عاديه بس طخينه اوي و تهيج وطيز كبيره )
نانسي(اخت مازو 23سنة 159 سم 65كجم بيضه بزاز كبيره ومشدوده طيز صغير و مرفوعه لفوق اول ما تشفها زبك يقف)
انا علي كنت ديماا من وانا صغيرر بلعب انا و صحبي مازو
مش لعب زي العيال وكده لا خالص يعني مثلا زي مره واقف بشتري حاجه من السوبر ماركت
انا و مازو راح بعبص وحده وقفة قدامي لفت ادتني بالقلم و ساعتها الشارع كله كان بيضرب فيا
من الاخر كلة علقه بنت وسخه و مازو خد 10نقط علي الحركه ديي
ومره انا صورته و هو بيعمل حمام و بتاعه باصص للكاميرا و طبعتها علي ورق و لزقطها في الشوارع
وقعد تلت ايام بيشيل في الورق و فضلنه كده لحد مكبرناا وبقا عندنا 22 سنة اسف اني طولت عليكم
عبير: اصحه يا لول عشان الجمعه
انا: خدي الباب في ايدك وانتي خارجه
عبير:يواد قوم متعبنيش معاك
انا(قمت قعدت علي السرير و بفوق شفت عبير لابسه قميص نوم احمر محتطش في داغي
اصلها هي المربياني بعد ما ابويا و امي اتوفه):يا حببتي مفيش جمعه الدراسه اتاجلت و15يوم
عبير:تصدق كنت ناسيه طب قوم اغسل وشك عشان نفطر
(في بيت مازو)
مجده: مازو ... مازو.. اصحي يا حبييي
مازو:انا صاحي يا حببتي من شويه بس مغمض عيني
مجده:قوم بس هو في حد يوم عيد ميلاده يفضل نايم كده
مازو (قام):يا حببتي يا حجه علي طول كدن فاكره عيد ميلادي
مجده: يلا قوم سوف هتاخد دش ولا ايه و اخرج عشان الفطار
(في بيت علي)
غسلت وشي و خرجت كانت حنان بتحضر الفطار
و احنا قاعدين بناكل عبير: هتجيب ايه يا لول لي مازو في عيد ميلاده
انا:تصدقي كنت ناسي بس مش حوارر (ببص بنظره غبيثه )هجبله هديه محلمش بيها قبل كده
حنان؛بس يا علي متلعبش انهارده خلي اليوم يعدي علي خيرر مش فاكر انت عملة ايه السنه الفاتت
انافاكر طبعاا ههههههه لما جبتله تورته و شختله فيهاا و خليته ياكلهاا
و بليل و هو داخل الحمام كنت رابطله كلب جوه و هو بيخاف منه اول مدخل قفلت الباب من بره
وقعد يصوت طول الليل
حنان:علي العموم متخربش اليوم
انا: متخفيش
خلصت فطار وخرجت و خبط علي شقت مازو(هو جاري و في الشقه القدامي)
فتحتلي مجده
مجده:اهلا اهلا بمخرب الحفلات
انا:ميبقاش قلبك اسود بقا يا خلتي(متعود اقلها يا خلتي)
مجده: لو عيد ميلاده انهارده باظ بسبب لعبكم هقتلك و هقتله عشان جي فيه ناس صحابي مهمه
انا: لا حوشي وانتي صحابك كتيرر
مازو: انته هتفضلو تتكلمه من قدام الباب متخش ياعم
دخلت قعدنا علي كنبة الانتريه
مازو: مفيش لعب انهارده
انا: اكيد
مازو:ياعلي
انا:عيب عليك
عدي الوقت
انا:هنزل اجبلك هديه و هاجي
وطبعا كان لازم ارتب للهديه دي
يا مجده هاتي الزفته نانسي وتعاله الشقه عندنا
نانسي:زفته ايه ياض يابو شخه انت انا اكبر منك ع فكره
انا: ايه الإنجاز في انك جيتي قلبي
مجده:ماشي لما نشوف اخرتها معاك
انا: بس ألبسه الاول عشان مش هتيجو غير ساعة العيد ميلاد
مجده:تمام
بعد شويه عندي في البيت
انا: بوصو انا هحتفل بعيد ميلاد مازو انا و صحاب الجامعه تمام
مجده:لا يواد خش عليا خشش
انا:لو دخلت عليكي هتموتي
مجده:نعم؟
انا اسمعي مني بس اكيد مش هبوظ العيد ميلاد طيب بوسي هاتو الحاجه وكلموني تمام
وانا هظبط الدنيا و هكلمكم تيجو
وجه باليل و اتصلت بالهديه بتعتي جت(نعيمه شرموطه من الشارع الجنبنا 25سنة طياز كبيره و طيز كبيره)
كان مازو بيستحمه ونعميه دخلت الاوضعه بتعته وانا خرجت بره البيت و اتصلت بالناس و جبت
فريده حبيبت مازو في الجمعه اصل اكيد مش هبطل لعب الفرق بيني وبينه 10نقط
في نفس الوقت
مازو بيستحمي و خرج دخل ع الاوضه بتعته و الدنيا ضلمه
و شال البشكير من علي وسطه وفتح النور وبيلف ضهره
اترزع في الحيطه و نعيمه هجمت بوس عليهه وهو مش مستوعب البيحصل
زقها علي السرير
مازو: احاا نعيمه انتي بتعملي ايه هنا
مردتش عليه كانت لابسه لانجيري اسود قامت وراحت نحيته و لفت بضهرها عليه
و خلت طيزها عند زوبره اصلها عارفه بتهيجو ازايي ياما نكهااا
و بدات تزق طيزها عليه جامد
نعمه:انا هديت عليي وبيقولك اشبع من الهديه اصلها غاليه
مازو:مين دي الغاليه يابنتي انتي
مكملش كانت نعيمه لفت نفسها و خدتو في بوسه نسيتو حياتو
مازو ابتدي يهيج و زبه وقف و داخ بين كسهاا من علي اللانجيري و شكلها كان ابن متناكه
يهيج شعرها سايحح و طيزهاا الكبيره وقعه و بززها من كبرها اللانجيري مش شايلها
كانت بتبعد و تقرب علي زبه عشان تهيجو اكترر
شلها ونام بيهاا علي السرير و ونازل بوس فيها
نعمه: امممم با حلوتك
مازو بدء يلعب في بززهاا و نايمها علي بطنهاا و خد طيزها و حط وشه جوهاا من كبرها و كان
بيلحس خرمهااا طلع زبه و ابتدي يفرش كسها من وره وحط صباعه جو خرم طيزهاا
نعمه:اححح كمل با كسمك علي طول مهيجني
مازو بيضرب طيزهاا جامد و من غير اي مقدمات دخل زبه في كسها جامد
نعمه:اههههه اححححح كسييييي
عمال ينيك فيها و يضرب طيزهاا و شكل اللانجيري مع طيزهاا مجننه قلبها علي ضهرها و نام عليها
وعمال يبوس فيها و ينكهاا براحهه مسك بززها وعمال يلعب فيهم
مازو:كسم بزازك دول كل يوم يكبروو
نعمه:وكسم زبرك الفشخني ده
رفع رجلها و عمال ينكهاا جامدد
نعمه:اهههه اههه ادي اجمد ايوههه يا دكريي اجمددد اهههه انا بجيب
مازو:وانا كمان هجيبب خرج بتاعه من كسها و جاب علي بززها و اللانجيري
في الوقت ده انا كنت عامل حسابي اني هكلم ميرفت و باقي صحبنه
ونخش نمسك مازو متلبس
جمعت الناس و بفتح باب الشقه لقيت مازو قاعد علي طربيزت الصفره
مازو:اتاخرته كده ايه انا شكيت انكم مش جين
انا(مستغرب):لا طبعا منجيش ازايي
ودخلنه و احتفلنه بعيد ميلاده و مازو كان واخد ميعرفت في الطرقه بيتكلمه و بيبوسه بعض
بعد مخلصنه وكله روح
قعدت انا و مازو في الاوضه
مازو: طب يجدع لما تحب تلعب متبقاش غبي وتجيب وحده من هيجنها تحكليلي كل حاجه
انا:دي بنت متنتكه يجدع ضيعت عليا النقط
مازو:يابني دي شرموطه انت الي غبي بس برده هفضل حاطط عليك
مستواك مبقاش عجبني يا لول(بيضحك)
انا:انت ملط يا مازو انت ملط
مازو:الملط ده حاطط عليك
انا: وبعدين انت ابن متناكه ليه جتيب بيره وخمره ده البيت عندك و عندي سكره يا كسمم
مازو:ياعمي يوم من نفسنا بس انت يا كسمك مشربتش
انا:ولا انت يعرص وانا هقوم امش ياعم
قمت روحت و غيرت هدومي ولبس بكسر بس عشان اعرف انام و نمت
وانا نايم حسيت ان حد بيمص زوبري
اول ما فتحت عيني.... احااا
خلص الاجزء الاول اتمني يكون عجبكو و بتاسف
لو كان ممل بس صدقوني الأجزاء الجيه هتعجبكم دي مجرد بدايه وشكراا
الجزء الثاني
"وانا نايم حسيت بحد بيمص زوبري فتحت عيني احاا
انا الي بلعب في زوبري ومفيش حد في الاوضه معتقدش اني شربة للدرجه دي او انا مشربتش
انا مش فاكر"كملة نوم صحيت الصبح كان لسه الكل نايم دخلت المطبخ كلت اي حاجه قبلتني
وخرجت شغلت التلفزيون وفضلت قاعد زهقان من حوار الاجازه ده سمعة صوت صويت فتحت الباب وخرجت اشوف
في ايه (عم سعيد اتوفه ) و السعات بتعدي وحنان و عبير نزله يعزو جيهان (مرات عم سعيد) وبنتها مني
وانا قاعد عادي سمعت صوة الجرس رن قمت افتح ملقتش حد خالص قبل ما اقفل الباب
ببص تحت لقيت علبه محطوطه خدتها ودخلت
في بيت مازو
ماجده: مازو يحبيبي احنا نازلين نعزي وانت كمان متناسش تنزل العزه
مازو: هاخد دوش و هعدي علي علي و ننزل
ماجده و نانسي نزله
مازو دخل فتح الدوش و قبل ما يقلع الهدون سمع صوت الجرس
خرج يفتح برده ملقاش غير علبه خدها ودخل
في بيت علي
فتحت العلبه لقيت فيها تليفون شكلو غريب و الضهر بتاعه مكتوب عليه game
ومفهوش غير زورار واحد بس دوسة عليه الشاشه فتحت علي فيديو( واحد قاعد علي كرسي
قدام الكاميرا و محطوط ايموشن ضحك علي وشه و بيتكلم
الشخص: اهلا بيكم في برنامج اللعبه وطبعا انتو مش فاهمين حاجه
البرنامج ده او اللعبه دي مش بيدخلها غير حريفة اللعبه الواقعي و بنختاركم بحرص
ومعني أن التليفون ده في ايدك يبقي انت من المميزين في العالم كله
اللعبه فيها ناس كتير بتلعبها في كل بلد لكن في بلدك انت يا علي او يا مازو
مفيش غيركو ودلوقتي مع اول تحدي و هتفهم كل حاجه في الايام الجاية
اول تحدي الي يجيب الاول وحده شرموطه و يوصل مايك بسماعات كبيره
وينكها ويخليها تنطق اسم التاني ويسمع العزه تحت هيكسب مليون جنيه و ده بس اول تحدي
مبالك بقا ب الجي و اكيد هتقولي ايه اليخليني اعمل كده
هقولك الفلوس و حبك للعب مش كده وبس يعني النقط بتعتكم ذي ماهي وبتزيد كل مره
واعتقد يا علي انك مش حابب تفضل خسران كده وانت يا مازو مش هتحب علي يطلع عليك من اهم قواعد اللعبه:مفيش بوليس يتدخل
غير في العاب خاصه وهتعرفو معني كده بعدين قدامكو لحد العزه ميخلص يكون حد فيكم كسب)
انا قاعد مش فاهم حاجه او فاهم شوية حاجات وبعد تفكير طويل اخترت اني هلعب
ايوه هلعب انا كده كده بلعب جتلي فرصه اني العب بفلوس اكيد مش هرفضها)
العزه كان قرب يبدء اتصلت بي نعمة اصل مقدميش غيرها دلوقتي
وقتلها تجيلي البيت في الخباسه من غير محد ياخد بالو
وبعد شويه فعلا كانت جت
انا:كده يا وسخه تبعيني امبارح
نعمة:انت عارفني لما بهيج مبعرفش اهلي
انا: طيب انا هنيكك دلوقتي وهديكي 50 الف جنيه بس عندي شرط
نعمة: 50 ايه يا حبييي انت وقعت علي دماغك ولا حاجه حصلت
انا:اسمعي مني بس الشرط اني وانا بنيكك تقولي بصوت عالي اوي في المايك
ده نكني جامد يا مازو كان مازو الي بينيكك ماشي
نعمة:موافقه اكيد ده لو هتديني ال50الف دول
بس انا ايه اليضمنلي
انا جبت ورقه علي بياض ومضيت عليي نفسي ب 50الف جنيه(اصل عادي
لو طلع اللعبه ده حوار انا اصلا معايا المبلغ)
واستنين لما العزه ابتدي
في بيت مازو
بعد ما خد العلبه حطها ودخل ياخد دوش وبعد شويه خرج
فتح العلبه ومسك الفون وطبعا شكلو غريب بالنسبالو
(وسمع كل الي علي سمعو)
مازو:ايه الهبل ده يعني يوم ما تحب تعمل مقلب فيا تعمل كده ده انت اهبل اوي ياض ياعلي
وراح رامي الفون في الزباله ودخل يلبس)
في بيت علي
شديت نعمه قاعدتها علي حجري و خدت شفايفها
في شفايفي وبابوسها ب فرح معرفش ليه
وقعلهتا التيشرت ولبسه تحته برا احمر مشدود علي بززها
نزلت البنطالو بتاعها و نزلت بنطلوني انا كمان و رفعتها فوقي وبدات الحس كسها براحه بعد
كده سرعت كانت هي هاجت وده المطلوب خلتها تمص زوبري و زقتها علي الحيطه وقلعتها البرا و خدت بززها
في بوقي اعضهم جامد اوي و خليت وشها للحيطه و طيزها ليا ودخلت بتاعي في كسها الي كان مبلول
بغباء وبنكها براحه وهي لفت وسطها عشان تعرف تبوسني وفعلا خدت شفايفها و بدات ارزع
اسرع ومنظر بززها وهي بتترج وتغبط في بعض هيجني فشخخ جبت سكل الميكروفون ووصلته
بالسمعات الدي جي الي عندي ولفيت الحبل حولين رابتها وكنت بخنقها بيه و بنكها و هي مش قادره حطي تطلع
صوت وده كله وانا حاطط صوباعي علي المايك عشان مفيش صوت يطلع خففت الخنقه شويه و نيمتها علي الارض
و دخات زبي جامد اوي
انا:جاهزه. بصتلي وهزت راسها شلت الحبل من علي رقبتها و شلت صبااعي من علي المايك
نعمة:اهههه ايوه كده يا مازو دخل اجمد احححححك نيكني نيكني مش قادره كسم الناس التحت
مش لازم تنزلل كسي اهم اهههههه هجيب هجيب اه يا مازو يا حبيبي
قفلت السماعه وجبتها عليها و هي جابتها و بسرعه كانت لبسة ونزلت وانت شيلت كل حاجه مكنها
مازو كان في البيت ولما سمع كل ده علي بال ملبس بسرعه و خرج كانت نعمه مشيت
وهو مش مصدق الس سمعو
مازو:عملها ابن الفجره
احاا اعمل ايه دلوقتي ماش يا علي يا خول ماشي
مازو رجع الشقه ودخل نام
وانا لبست و زنزلت العزه وسامع الناس بتتكلم وبتقول عالم وسخه
واغلبية الي في العزه من الجيران بيقولو مازو يعمل كده وبيضربو كف بكف
طلعت البيت وكانت عبير وحنان روحو
عبير:ايه الصوت الي سمعناه ده (الصوت كان وصلهم تشاش لأن صوت السمعات كان خارج لبره وهم
كانوا في شقه جوه) انا:صوت ايه
عبير:لا كان في صوت عالي جنب صوت ال****
انا لا معرفش
وسبتهم ودخلت نمة
فتح عيني لقتني قاعد علي كورسي ومربوط فوق السطح و مازو واقف قدامي
مازو :بقا انا يا خول تعمل معايا كده تمام اوي انا هوريك
ولقيته بيقدم عليا
انا:اتقل بس هفهمك ياعم طب احاا ايه ده انتي هتعمل ايه
احاا يلا انت يلاا احاااااا.......
وبكده يكون الجزء التاني خلص اسف علي التأخير الطويل
يس قررت انزل الجزء انهارده عشان انهارده عيد ميلادي وكده واسف لو في هبد كتير في الجزء ده و احداث النيك
قليله بس صدقوني هتستمتعو الأجزاء الي جايه