Hematology 012
09-29-2019, 12:17 AM
الجزء الأول ( حصري )
الشخصيات
أحمد كمال ( دا بطل القصة.. سني 23 سنة .. طولي 195 سنتي وزني 60 كجم وزيري 18 سنتي ساكن مع بابا ونامت وأختي في سكن محترم وحالتنا المادية متوسطة وبشتغل في صيدلية )
ماما ( ايمان سنها 60 سنة وطولها 160 سنتي وزنها 85 كجم وجسمها ابيض مربرب وعنيها لونهم اخضر وشعرها ناعم )
كريم ( صاحبي من ايام ثانوي سنه 23 سنة وطوله 180 سنتي وزنه 70 كجم وزبره 16 سنتي ساكن ف الدور التاني فوق مننا وحالته المادية تقدر تقول فقرا وشغال معايا ف الصيدلية )
نورا ( اختي سنها 22 سنة وطولها 175 سنتي وزنها 90 كجم وجسمها ابيض وبزازها زي حبتي البرتقال وطيزها مش كبيره اي ولا صغيرة اي تقول طيزها مرفوعة وعنيها بني فاتح وشعرها ناعم وشها ابيض بياض اجنبي )
انا صحيت من النوم علي صوت بابا بيصحي فيا وبيقول ، قوم يا احمد علشان الجامعة بلاش كسل ، اي يا بابا اشمعنا بتصحي فيا بدري يعني كدا ، علشان تفطر وتروح الجامعة باتعتك ، حاضر يا بابا هقوم وطلع بابا وانا طلعت بس كنت ناسي البس بنطلون وطلع بالبوكسر لقيتهم بيبصوا عليا قلت ليهم بتبصوا عليا لي ردة اختي وقالت ، انتا طالع بالبوكسر بصيت علي نفسي لقيتني بالبوكسر جريت علي الاوضة علشان البس بنطلون ولبست بنطلون وطلعت قعدت معاهم علي السفرة ودار الحوار التالي بيني وبين اختي :-
انا: يا نورا هتروحي الجامعة النهاردة ولا لا
اختي: اه هروح امال اسيب محاضراتي يعني ولا اي
انا: طب يلا علشان مش نتأخر علي الجامعة انتي يا بت مش عايزا تردي عليا لي
اختي: ولا حاجة هتروح الجامعة علشان هنتأخر
انا: امال انا بقول اي من الصبح يلا نزلت اختي ركبت العربية وانا دخلت الحمام علشان اغسل ايدي وبقي ونزلت ركبة العربية ورايح الجامعة وصلت ونزلت اختي وانتظرتها علشان توصل علشان محدش يعاكسها وبعدين دخلت لقيت كريم صاحبي بيتفرج علي البنات قلت ليه ، انتا يا بني مفيش قدامك غير البنات رد وقال ، دي لحظة غروب الشمس خلينا نستمتع ، غروب شمس اي ؟ ، ياعم بتكلم علي البنات يعني قبل ما يطلعوا المحاضرة ، طب خلاص اسيبك مع البنات دي شوية ، لي يا صاحبي اتفرج معايا ، شكرا انا هروح اقعد علي كافيتريا الجامعة ورحت كافيتريا الجامعة وقعدت استني المحاضرة بتاعتي وبعدين قلت اخش اسأل علي الاستاذ اشوفه اتأخر لي ودخلت مكتب المدير ، يا مدير مش شفت الاستاذ ال هيدينا المحاضرة رد وقال ، للأسف يبني هو عمل حدثا ومش هيقدر يجي الشهر دا كله وقلت ، هو عمل حدثا ازاي يا مدير رد وقال ، كان امبارح باليل ماشي ولقا عربية ماشيا سريع وهو ماشي خبطته وقلت ، طب متعرفش مين ال خبطه رد وقال ، لسا مش عرفنا مين ال خبطه ، تمام يا مدير انا ماشي عايز حاجة رد وقال ، شكرا يبني وطلعت من مكتب المدير ورحت قعدت علي الكافيتريا ولقيت كريم جي يقعد معايا ودار الحوار التالي :-
كريم: المدير قالك اي علي الاستاذ
انا: بيقول ان الاستاذ عمل حدثا وهو ف المستشفى ومش هيدينا لمدة شهر
كريم: طب ومين ال خبطه وهل عرفوه ولا لا
انا: محدش يعرف لسا مين ال خبطه
كريم: طب وهنعمل اي ف الشهر دا كله وقلت له ، مش عارف لسا بس ممكن ناخد اجازة ورد وقال ، اجازة اي بس دا الامتحانات مش فاضل عليها غير شهرين وكدا نسقط ونعيد السنة تاني وقلت ، وانا اعمل اي طيب مش بأيدي حاجة خلاس اختي طلعت هشوفك بعدين سلام ورحت عند اختي وقلت ليها اركبي لقيتها بتعيط قلت ليها ، مالك بتعيطي لي مين ال مزعلك ولقيتها بتشاور علي اتنين واقفين عند الملعب قلت ليها تعالي معايا كدا ورحت عند الشابين بس انا كان عندي عضلات وهما قد صباعي ورحت ليهم وقلت ، انتا ضربت البنت دي لي عايز اعرف رد وقال ، وانتا مالك نضربها منضربهاش ورديت وقلت ، وانا هوريك تضربها ازاي وجريت عليه وضربته بالبوكس ف وشه و شه جاب دم ولقيت تلاتا معاهم حجوره وعصيان وجيين يضربوني جريت عليهم لقيت الحجورة بتترمي عليا جريت وضربتهم خليت وشهم جاب دم وانا اتعورت برضه وخدت اختي وركبنا العربية وخدتها وعديت وطول الطريق وهي بتعيط وبتقول ، كله بسببي رديت وقلت ، بسببك اي يا عبيطا انتي دا انا اخوكي يعني تاني مره تقولي ليا ميمن ال ضربك وانا هوريه ووصلنا البيت ورحت الاوضة علشان انام بس مش جالي نوم وشوية ولقيت التليفون بيرن
وبعد ما فتحت التليفون لقيت منى بنت خالتي وردت عليا وقالت ، الو يا احمد عامل اي مش بتساؤل عليا يعني ، ولا حاجة يا منى انا مش فاضي من الجامعة والشغل ف الصيدلية معلش اعزريني علشان مش بسؤل عليكي ، لا انتا معزور طالما الجامعة والصيدلية يبقا خلاص انا هقفل دلوقتي يا احمد اوكي ، اوكي وقفلت مع بنت خالتي ونمت شوية وصحيت لقيت بنت خالتي قعدا جنب مني انا قمت وقلت ، اي ال جابك هنا دلوقتي ، جيا اسلم عليك علشان التليفون مش هينفع يا احمد ، طب فطرتي ولا لا يا منى ، لسا مفطرتش كنت مستنياك علشان نفطر مع بعض قلت ، ماشي اطلعي علشان اغير هدومي وانزل ردة وقالت ، مش هطلع غير معاك ، يا بنتي اطلعي مش تخليني اضربك اطلعي برا ، لا مش هطلع وجريت عليا وباستني في شفايفي وبعدين بعدت قلت ليها ، اي ال انتي عملتيه دا ، " بتتكلم بدلع " معملتش حاجة يا احمد وانا ببصلها ولقيت عينها كلها هيجان ، يلا اطلعي برا
مني: مش هطلع يا احمد غير لما تغير انتا ونطلع مع بعض
انا: يا رب صبرني طب لفي وشك النحية التانيا ولفت وشها وانا قلعت وزبري كان واقف من ولقيتها بتبصلي وانا عامل نفسي مش شيفها ولبست وطلعت انا وهي وكان الاكل جهز قعدنا ناكل ولمحت منى بنت خالتي بتبصلي من تحت لتحت طنشتها وكملة اكل وقمت غسلت ايدي وشربت الشاي ودار الحوار التالي:-
انا: يا ماما انا نازل هروح اقعد علي القهوة شوية
ماما: ماشي يا حبيبي وخد منى معاك
انا: اخدها فين يا ماما انا مش باخد بنات معايا
ماما: خدها بس يا بني تتفسح علشان ليها مدة مش بتتفسح
انا: دي اخر مره تطلبي فيها حاجة يلا يا منى اخلصي
ماما: حبيبي يا بني هي البنت بتحبك انا انصدمت وقلت بتحبني ازاي يا ماما دي بنت خالتي ردة وقالت ، هي ال قالت ليا بنفسها لما تركب معاك اسألها رديت وقلت ، ماشي هسألها واحنا ف العربية يلا يا بنتي اي التأخير دا كله ، كنت بلبس يا احمد معلش ورديت ، هقلك حاجة ، قول ، انتي بتقولي لماما دا انا بحب احمد لو بتحبيني عادي قولي اوعي تتكسفي يلا قولي وردة وقالت ، انا مش عارف اقلك اي يا احمد ، متقوليش حاجة انا عايز بس اسمع كلمة بحبك منك انتي راحت اتكسفت رديت وقلت ، مش قلتلك بلاش الكسوف دا وتكلمي قولي بتحبيني ولا لا ردة وقالت ، انا انااا بح بح بحبك ، وانا مش بحب حد و ياريت متجبيش السيرة دي تاني فهمتي ولا لا ردة وقالت وهي بتعيط ، فهمت يا احمد فهمت وفتحت باب العربية ونزلت جريت علي البيت جوا وانا اخدت العربية ومشيت رحت القهوة ولقيت ماما بترن عليا فتحة ودار الحوار التالي:-
انا: عايزا اي يا ماما
ماما: مالها بنت خالتك بتعيط انتا عملت ليها اي
انا: انا معملتش حاجة هي قالت ليا بحبك ف العربية وانا محبش حد يقولها ليا وانا ف العربية رحت زعقت ليها دا كل حاجة وهي ال نزلت من العربية مقلتش ليها انزلي هي ال نزلت لوحدها يا ماما
ماما: طب لما تجي لينا كلام تاني سلام وماما قفلت وانا مضايق منها واتصلت بكريم الو يا كريم انتا فين ، انا ف البيت لي السؤال دا ، تعال في قهوة كذا ف الزمالك ، ماشي ربع ساعة بالكتير وابقا عندك سلام يا صاحبي وقفلت مع كريم وقعدت قاعد ولقيت بنت داخلا القهوة بنت تحسها عايزا تتناك ف طيزها ولقيتها قعدت قدامي علي الكرسي نسيت اوصفلكوا البنت ( بنت كدا زي القمر تقول عندها 22 سنة وبيضا وجسمها ماسك نفسه وعنيها لنهم عسلي وعرفت ان اسمها ولاء ) ودار الحوار التالي:-
ولاء: ممكن اقعد لو سمحت
انا: اتفضلي اقعدي
ولاء: انتا احمد صح ولا انا غلطانة
انا: وانتي عرفتي اسمي منين
ولاء: انا معاك ف الجامعة يا احمد
انا: انتي ولاء طب مش تقولي يا بنتي دا انتي شكلك تقولي واحدة اجنبيه
ولاء: وانتا بتعاكس في يعني ولا اي
انا: لا مش بعاكس ولا حاجة بس شكلك مختلف عن الجامعة بكتير
ولاء: ما هو انا صاحبة اختك اسكت بدل ما اقلها اخوكي بيعاكس فيا وساعتها هتنفخك
انا: ودا كلام برضه يا ست الكل اها نسيت تشربي اي
ولاء: لا مش هشرب حاجة وناديت علي القهوجي وقلت ليه يجب ليا انا و ولاء عصير فراولة وراح ولقيت ولاء بتقول ، بتتعب نفسك لي يا احمد وقلت ، ولا تعب ولا حاجة يا ولاء وردة وقالت ، شكرا يا احمد انتا غير كل الناس ال عرفتهم انتا احسن واحد وقلت ، دا كله علشان العصير يا ولاء وردة وقالت ، لا مش علشان العصير علشان انتا جدع يا احمد كنت عايزا اقلك حاجة يا احمد بس متزعلش ، وقلت مش هزعل قولي
ولاء: انا بحب ... بحب .........
الجزء الثاني ( حصري )
( توقفنا ف الجزء الاول لما ولاء كانت هتقول لأحمد بحبك )
ولاء: بحب
انا: انجزي ولقيت بنت عمي جيا تجري عليا وبتقول ، يا احمد انا محتاجا مساعدة قلت ، مساعدة اي يا نرمين قالت ، في واحد مصور ماما وهو نايم معاها و بيزل فيها انا عيزاك تضربه ، يا بنتي اضربه وانا اصلا معرفوش تعالي نروح لأمك طيب ونشوف امك هتقول اي ، يا ولاء بعدين ابقي قولي ال هتقوليه هزت راسها ومشية وانا اخدت بنت عمي ورحت بيت امها وهي اصلا بتكرهني لقيتها استقبلتني احسن استقبال بس حطا وشها ف الارض وشربت العصير وأسم مرات عمي اسمها خديجة ودار الحوار التالي:-
انا: كنتي عيزاني فأي يا خديجة لقيتها مش عارفه تتكلم قلت ليها ، اتكلمي عادي متتكسفيش مني انا قد بنتك
خديجة: بص يبني علشان في واحد ولا خلاص مش قدرا اقول وقلت ، انجزي متحرقيش علي الفاضي قالت ، بص في واحد ماسك عليا فيديوهات وصور
انا: فيديوهات وصور!! كملي طيب انجزي
خديجة: فيديوهات وصور ليا وانا نايمه مع الراجل ال هو صورني دا
انا: نايمه ازاي؟
خديجة: انا محرجة اقول يا احمد نايمه معاه يعني جماع
انا: طب انجزي علشان معنديش وقت للكلام الفاضي دا ونسيت اقول انتي نمتي معاه برضاكي ولا غصبا عنك
خديجة: لا برضايا
انا: طب تمام لو محتاجا اي حاجة انا ف الخدمة سلام ولقيت مرات عمي بتجري عليا وبتقول ، يا احمد سامحني دي غلطة ومش هتتكرر تاني قلت ، وانا اعملك اي مش انتي ال رحتي ليه بنفسك واهو ادي صورك اخدتي اي ف الأخر قولي اخدتي اي وسبتها ومشيت ركبة العربية ولقيتها بتتصل عليا قفلت التليفون خالص علشان مش تتصل وبعديها بيوم فتحت التليفون لقيت بنت عمي بترن عليا فتحت عليها وقلت ، عايزا اي يا نرمين قالت ، انا عيزاك نتكلم لوحدنا شوية قلت ، طب اجيلك فين وايمتا قالت ، تعال الساعة 7.30 باليل وهبعتلك اسم المكان علي الواتساب قلت ، تمام يا نرمين مع السلامة علشان انا ف العربية دلوقتي وقفلت معاها و وصلت البيت ونزلت وطلعت البيت وكانت ماما بتجهز الأكل قلت ليها ، يا ماما انا هروح انام مش هاكل ابقي اندهي عليا علشان اصحي الساعة 6 وسبتها ورحت الاوضة وقعدت افكر مع نفسي هي نرمين عيزاني لي وبعدين قلت تلقيه تخطيط من امها علشان ابقا انا وهي لوحدنا وبعدين انيكها وتصورني علشان تمسكها عليا زله وبعدين قلت اروح وأتأكد بنفسي برضه ونمت نصف ساعة ولقيت ماما بتصحي فيا لقتني صحيت قالت ، الاكل عندك ف المطبخ لو هتاكل وطلعت ماما وانا قمت دخلة الحمام وطلعت دخلة الاوضة انشف وشي وألبس هدومي وأطلع وطلعت رحت المطبخ ولقيت كشري اكلت وسبت الشاي علي النار وطلعت قعدت قدام التلفزيون شوية ودخلت حطية الشاي ورحت قعدت اشرب ف الشاي ولقيت التليفون بيرن ولقيتها نرمين علشان تأكد الميعاد وقلت ليها ، هي الساعة كام دلوقتي يا نرمين قالت ، الساعة 6.30 فاضل ساعة وتجي ماشي قلت ، ماشي وقفلت معاها وقعدت اتفرج علي التلفزيون وشوية وبصيت ف الساعة لقيتها 7.20 قلت انزل ولف بالعربية شوية قعدت الف بالعربية وبعدين رحت عند نرمين ولقيت باب البيت مفتوح ركنت العربية بعيد شوية ونزلت ودخلت البيت ولقيتها لبسا هدوم تهيج الحجر كانت لبسا بنطلون استرتش وتشرت بنصف كم وطيزها هتقطع البنطلون وهي بيضا ودار الحوار التالي:-
انا: اي ال انتي لبساه دا مش عيب عليكي كدا
نرمين: " بدلع " لا مش عيب يا احمد انتا مش غريب انتا ابن عمي يعني عادي ( انا قلت ف سري احا دا زي ما توقعت بس هتقل عليها لما اشوف اخرها )
انا: طب مفيش اي حاجة اكل ولا اي حاجة انا جي ومش واكل خالص
نرمين: من عنيا هعملك احلي اكل هي قامت وانا شفت زي حاجة لونها احمر عند الدولاب قلت بس يبقا دي كاميرا رحت اكني بجيب حاجة وبصيت علي البتاع ال لونه احمر دا لقيتها كاميرا ومتوصل ليها سلك من اوضة تاني و الاوضه دي رحت علشان اشوفها وكانت نرمين لسا بتجهز الأكل ومش واخده بالها مني ولقيت باب الاوضة مقفول قلت دي يبقا فيها خديجة علشان تصورنا وبعد كدا عرفت ان البيت كله مليان كاميرات ولقيت نرمين جيبا الأكل رحت قعدة مكاني ولقيتا جيبا سمك وجمبري وسبيط وفراخ قلت ليها ، انا شاكك ان في حاجة وانا مش عارفها لقيتها بان عليها التوتر و وشها جاب الوان وبعدين قالت ، لا لا لا مفيش حاجة اقعد كل بس قلت ليها ، روحي اعملي ليا شاي يكون كلة قامت علشان تعملي شاي وانا قعدة اشوف الأكل في حاجة ولا لا وزي ما توقعت حطت فياجرا ف شربة الجمبري عملت نفسي بشربها ورح كبيتها ورجعت قلت ليها ، انا خلاص شبعت قالت ، انتا لحقت تاكل يا احمد قلت ، انا مش جعان علي الأخر بس شربت شربة الجمبري بس لقيتها اكنها بتضحك ودا كان باين علي وشها ودار الحوار التالي:-
انا: قولي ليا امك عملت اي لما سبتها
نرمين: قعدت تعيط يا احمد لي تسيبها وتمشي
انا: مش دلوقتي لما تبقا في مكان تاني هقلك بان علي وشها الغضب
نرمين: " بزعيق " عيزاك تقلي هنا يا احمد فاهم ولا مش فاهم
انا: انا ال عايز افهم انتي حطا كاميرات هنا لي لقيتها خافت علي الأخر
نرمين: " بخوف " ان .. ان .. انتا عرفت ازاي ان في كاميرات هنا
انا: مش محتاجة يعني عرفت زي ما عرفت انتي مالك وكمات تلقيها امك ف الاوضة ال هناك دي مش كدا
نرمين: اها ف الاوضة ال هناك بس مش تعملي حاجة يا احمد علشان ماما هي ال قالت ليا علي دا كله قلت ، طب روحي افتحي الباب اكني معرفش اي حاجة وراحت فتحة الباب وانا كنت ورا نرمين ودخلت قلت طب انتي عايزا تصوريني وانا بنيك بنتك مش كدا
خديجة: كلامك صح وكنت هصورك علشان امسكها عليك زله علشان تساعدني ف موضوع الصور والفيديوهات ولو مكنتش هتساعدني كن هوري الفيديو لأمك وعمك وأبوك وقلت ، انا كنت هساعدك بس انتي كنتي هتخليني انام مع بنتك يبقا انتي من طريق وانا من طريق ماشي وسبتها ومشيت ونزلت ركبة العربية ورحت البيت نمت شوية وصحيت علي صوت التليفون بيرن ولقيت صوت بنت يجنن ودار الحوار التالي:-
انا: الو مين معايا
ولاء: انا ولاء يا احمد
انا: معلش نسيت صوتك انتي امبارح كنتي عايزا تقولي ليا حاجة وبعدين انا مشيت لو عايزا تقولي دلوقتي قولي
ولاء: انا مكسوفة مش قدرا اقولك يا احمد
انا: اتشجعي وقولي بلاش الكسوف دا يا ولاء اتفضلي قولي
ولاء: انا بحبك يا احمد
انا: انا عارف انك هتقولي ليا كدا دا كل البنات بيقولوا ليا كدا برضه
ولاء: انا مش زي البنات التانيا انا بحبك بجد يا احمد
انا: طب نقابل فأي كافيه ونتكلم ماشي
ولاء: ماشي ونزلت علشان اروح ولقيت واحد جي عليا بالعربية كنت هموت لما تفاديت العربية وقبل ما اوصل الكافيه لقيت واحد انصدمت ........................ انتهي الجزء الثاني
سؤال الحلقة احمد لقا مين ؟
انتظرونا
تعليقاتكم ومشاركتكم هي من تشجعني للاستمرار
_________________________
الشخصيات
أحمد كمال ( دا بطل القصة.. سني 23 سنة .. طولي 195 سنتي وزني 60 كجم وزيري 18 سنتي ساكن مع بابا ونامت وأختي في سكن محترم وحالتنا المادية متوسطة وبشتغل في صيدلية )
ماما ( ايمان سنها 60 سنة وطولها 160 سنتي وزنها 85 كجم وجسمها ابيض مربرب وعنيها لونهم اخضر وشعرها ناعم )
كريم ( صاحبي من ايام ثانوي سنه 23 سنة وطوله 180 سنتي وزنه 70 كجم وزبره 16 سنتي ساكن ف الدور التاني فوق مننا وحالته المادية تقدر تقول فقرا وشغال معايا ف الصيدلية )
نورا ( اختي سنها 22 سنة وطولها 175 سنتي وزنها 90 كجم وجسمها ابيض وبزازها زي حبتي البرتقال وطيزها مش كبيره اي ولا صغيرة اي تقول طيزها مرفوعة وعنيها بني فاتح وشعرها ناعم وشها ابيض بياض اجنبي )
انا صحيت من النوم علي صوت بابا بيصحي فيا وبيقول ، قوم يا احمد علشان الجامعة بلاش كسل ، اي يا بابا اشمعنا بتصحي فيا بدري يعني كدا ، علشان تفطر وتروح الجامعة باتعتك ، حاضر يا بابا هقوم وطلع بابا وانا طلعت بس كنت ناسي البس بنطلون وطلع بالبوكسر لقيتهم بيبصوا عليا قلت ليهم بتبصوا عليا لي ردة اختي وقالت ، انتا طالع بالبوكسر بصيت علي نفسي لقيتني بالبوكسر جريت علي الاوضة علشان البس بنطلون ولبست بنطلون وطلعت قعدت معاهم علي السفرة ودار الحوار التالي بيني وبين اختي :-
انا: يا نورا هتروحي الجامعة النهاردة ولا لا
اختي: اه هروح امال اسيب محاضراتي يعني ولا اي
انا: طب يلا علشان مش نتأخر علي الجامعة انتي يا بت مش عايزا تردي عليا لي
اختي: ولا حاجة هتروح الجامعة علشان هنتأخر
انا: امال انا بقول اي من الصبح يلا نزلت اختي ركبت العربية وانا دخلت الحمام علشان اغسل ايدي وبقي ونزلت ركبة العربية ورايح الجامعة وصلت ونزلت اختي وانتظرتها علشان توصل علشان محدش يعاكسها وبعدين دخلت لقيت كريم صاحبي بيتفرج علي البنات قلت ليه ، انتا يا بني مفيش قدامك غير البنات رد وقال ، دي لحظة غروب الشمس خلينا نستمتع ، غروب شمس اي ؟ ، ياعم بتكلم علي البنات يعني قبل ما يطلعوا المحاضرة ، طب خلاص اسيبك مع البنات دي شوية ، لي يا صاحبي اتفرج معايا ، شكرا انا هروح اقعد علي كافيتريا الجامعة ورحت كافيتريا الجامعة وقعدت استني المحاضرة بتاعتي وبعدين قلت اخش اسأل علي الاستاذ اشوفه اتأخر لي ودخلت مكتب المدير ، يا مدير مش شفت الاستاذ ال هيدينا المحاضرة رد وقال ، للأسف يبني هو عمل حدثا ومش هيقدر يجي الشهر دا كله وقلت ، هو عمل حدثا ازاي يا مدير رد وقال ، كان امبارح باليل ماشي ولقا عربية ماشيا سريع وهو ماشي خبطته وقلت ، طب متعرفش مين ال خبطه رد وقال ، لسا مش عرفنا مين ال خبطه ، تمام يا مدير انا ماشي عايز حاجة رد وقال ، شكرا يبني وطلعت من مكتب المدير ورحت قعدت علي الكافيتريا ولقيت كريم جي يقعد معايا ودار الحوار التالي :-
كريم: المدير قالك اي علي الاستاذ
انا: بيقول ان الاستاذ عمل حدثا وهو ف المستشفى ومش هيدينا لمدة شهر
كريم: طب ومين ال خبطه وهل عرفوه ولا لا
انا: محدش يعرف لسا مين ال خبطه
كريم: طب وهنعمل اي ف الشهر دا كله وقلت له ، مش عارف لسا بس ممكن ناخد اجازة ورد وقال ، اجازة اي بس دا الامتحانات مش فاضل عليها غير شهرين وكدا نسقط ونعيد السنة تاني وقلت ، وانا اعمل اي طيب مش بأيدي حاجة خلاس اختي طلعت هشوفك بعدين سلام ورحت عند اختي وقلت ليها اركبي لقيتها بتعيط قلت ليها ، مالك بتعيطي لي مين ال مزعلك ولقيتها بتشاور علي اتنين واقفين عند الملعب قلت ليها تعالي معايا كدا ورحت عند الشابين بس انا كان عندي عضلات وهما قد صباعي ورحت ليهم وقلت ، انتا ضربت البنت دي لي عايز اعرف رد وقال ، وانتا مالك نضربها منضربهاش ورديت وقلت ، وانا هوريك تضربها ازاي وجريت عليه وضربته بالبوكس ف وشه و شه جاب دم ولقيت تلاتا معاهم حجوره وعصيان وجيين يضربوني جريت عليهم لقيت الحجورة بتترمي عليا جريت وضربتهم خليت وشهم جاب دم وانا اتعورت برضه وخدت اختي وركبنا العربية وخدتها وعديت وطول الطريق وهي بتعيط وبتقول ، كله بسببي رديت وقلت ، بسببك اي يا عبيطا انتي دا انا اخوكي يعني تاني مره تقولي ليا ميمن ال ضربك وانا هوريه ووصلنا البيت ورحت الاوضة علشان انام بس مش جالي نوم وشوية ولقيت التليفون بيرن
وبعد ما فتحت التليفون لقيت منى بنت خالتي وردت عليا وقالت ، الو يا احمد عامل اي مش بتساؤل عليا يعني ، ولا حاجة يا منى انا مش فاضي من الجامعة والشغل ف الصيدلية معلش اعزريني علشان مش بسؤل عليكي ، لا انتا معزور طالما الجامعة والصيدلية يبقا خلاص انا هقفل دلوقتي يا احمد اوكي ، اوكي وقفلت مع بنت خالتي ونمت شوية وصحيت لقيت بنت خالتي قعدا جنب مني انا قمت وقلت ، اي ال جابك هنا دلوقتي ، جيا اسلم عليك علشان التليفون مش هينفع يا احمد ، طب فطرتي ولا لا يا منى ، لسا مفطرتش كنت مستنياك علشان نفطر مع بعض قلت ، ماشي اطلعي علشان اغير هدومي وانزل ردة وقالت ، مش هطلع غير معاك ، يا بنتي اطلعي مش تخليني اضربك اطلعي برا ، لا مش هطلع وجريت عليا وباستني في شفايفي وبعدين بعدت قلت ليها ، اي ال انتي عملتيه دا ، " بتتكلم بدلع " معملتش حاجة يا احمد وانا ببصلها ولقيت عينها كلها هيجان ، يلا اطلعي برا
مني: مش هطلع يا احمد غير لما تغير انتا ونطلع مع بعض
انا: يا رب صبرني طب لفي وشك النحية التانيا ولفت وشها وانا قلعت وزبري كان واقف من ولقيتها بتبصلي وانا عامل نفسي مش شيفها ولبست وطلعت انا وهي وكان الاكل جهز قعدنا ناكل ولمحت منى بنت خالتي بتبصلي من تحت لتحت طنشتها وكملة اكل وقمت غسلت ايدي وشربت الشاي ودار الحوار التالي:-
انا: يا ماما انا نازل هروح اقعد علي القهوة شوية
ماما: ماشي يا حبيبي وخد منى معاك
انا: اخدها فين يا ماما انا مش باخد بنات معايا
ماما: خدها بس يا بني تتفسح علشان ليها مدة مش بتتفسح
انا: دي اخر مره تطلبي فيها حاجة يلا يا منى اخلصي
ماما: حبيبي يا بني هي البنت بتحبك انا انصدمت وقلت بتحبني ازاي يا ماما دي بنت خالتي ردة وقالت ، هي ال قالت ليا بنفسها لما تركب معاك اسألها رديت وقلت ، ماشي هسألها واحنا ف العربية يلا يا بنتي اي التأخير دا كله ، كنت بلبس يا احمد معلش ورديت ، هقلك حاجة ، قول ، انتي بتقولي لماما دا انا بحب احمد لو بتحبيني عادي قولي اوعي تتكسفي يلا قولي وردة وقالت ، انا مش عارف اقلك اي يا احمد ، متقوليش حاجة انا عايز بس اسمع كلمة بحبك منك انتي راحت اتكسفت رديت وقلت ، مش قلتلك بلاش الكسوف دا وتكلمي قولي بتحبيني ولا لا ردة وقالت ، انا انااا بح بح بحبك ، وانا مش بحب حد و ياريت متجبيش السيرة دي تاني فهمتي ولا لا ردة وقالت وهي بتعيط ، فهمت يا احمد فهمت وفتحت باب العربية ونزلت جريت علي البيت جوا وانا اخدت العربية ومشيت رحت القهوة ولقيت ماما بترن عليا فتحة ودار الحوار التالي:-
انا: عايزا اي يا ماما
ماما: مالها بنت خالتك بتعيط انتا عملت ليها اي
انا: انا معملتش حاجة هي قالت ليا بحبك ف العربية وانا محبش حد يقولها ليا وانا ف العربية رحت زعقت ليها دا كل حاجة وهي ال نزلت من العربية مقلتش ليها انزلي هي ال نزلت لوحدها يا ماما
ماما: طب لما تجي لينا كلام تاني سلام وماما قفلت وانا مضايق منها واتصلت بكريم الو يا كريم انتا فين ، انا ف البيت لي السؤال دا ، تعال في قهوة كذا ف الزمالك ، ماشي ربع ساعة بالكتير وابقا عندك سلام يا صاحبي وقفلت مع كريم وقعدت قاعد ولقيت بنت داخلا القهوة بنت تحسها عايزا تتناك ف طيزها ولقيتها قعدت قدامي علي الكرسي نسيت اوصفلكوا البنت ( بنت كدا زي القمر تقول عندها 22 سنة وبيضا وجسمها ماسك نفسه وعنيها لنهم عسلي وعرفت ان اسمها ولاء ) ودار الحوار التالي:-
ولاء: ممكن اقعد لو سمحت
انا: اتفضلي اقعدي
ولاء: انتا احمد صح ولا انا غلطانة
انا: وانتي عرفتي اسمي منين
ولاء: انا معاك ف الجامعة يا احمد
انا: انتي ولاء طب مش تقولي يا بنتي دا انتي شكلك تقولي واحدة اجنبيه
ولاء: وانتا بتعاكس في يعني ولا اي
انا: لا مش بعاكس ولا حاجة بس شكلك مختلف عن الجامعة بكتير
ولاء: ما هو انا صاحبة اختك اسكت بدل ما اقلها اخوكي بيعاكس فيا وساعتها هتنفخك
انا: ودا كلام برضه يا ست الكل اها نسيت تشربي اي
ولاء: لا مش هشرب حاجة وناديت علي القهوجي وقلت ليه يجب ليا انا و ولاء عصير فراولة وراح ولقيت ولاء بتقول ، بتتعب نفسك لي يا احمد وقلت ، ولا تعب ولا حاجة يا ولاء وردة وقالت ، شكرا يا احمد انتا غير كل الناس ال عرفتهم انتا احسن واحد وقلت ، دا كله علشان العصير يا ولاء وردة وقالت ، لا مش علشان العصير علشان انتا جدع يا احمد كنت عايزا اقلك حاجة يا احمد بس متزعلش ، وقلت مش هزعل قولي
ولاء: انا بحب ... بحب .........
الجزء الثاني ( حصري )
( توقفنا ف الجزء الاول لما ولاء كانت هتقول لأحمد بحبك )
ولاء: بحب
انا: انجزي ولقيت بنت عمي جيا تجري عليا وبتقول ، يا احمد انا محتاجا مساعدة قلت ، مساعدة اي يا نرمين قالت ، في واحد مصور ماما وهو نايم معاها و بيزل فيها انا عيزاك تضربه ، يا بنتي اضربه وانا اصلا معرفوش تعالي نروح لأمك طيب ونشوف امك هتقول اي ، يا ولاء بعدين ابقي قولي ال هتقوليه هزت راسها ومشية وانا اخدت بنت عمي ورحت بيت امها وهي اصلا بتكرهني لقيتها استقبلتني احسن استقبال بس حطا وشها ف الارض وشربت العصير وأسم مرات عمي اسمها خديجة ودار الحوار التالي:-
انا: كنتي عيزاني فأي يا خديجة لقيتها مش عارفه تتكلم قلت ليها ، اتكلمي عادي متتكسفيش مني انا قد بنتك
خديجة: بص يبني علشان في واحد ولا خلاص مش قدرا اقول وقلت ، انجزي متحرقيش علي الفاضي قالت ، بص في واحد ماسك عليا فيديوهات وصور
انا: فيديوهات وصور!! كملي طيب انجزي
خديجة: فيديوهات وصور ليا وانا نايمه مع الراجل ال هو صورني دا
انا: نايمه ازاي؟
خديجة: انا محرجة اقول يا احمد نايمه معاه يعني جماع
انا: طب انجزي علشان معنديش وقت للكلام الفاضي دا ونسيت اقول انتي نمتي معاه برضاكي ولا غصبا عنك
خديجة: لا برضايا
انا: طب تمام لو محتاجا اي حاجة انا ف الخدمة سلام ولقيت مرات عمي بتجري عليا وبتقول ، يا احمد سامحني دي غلطة ومش هتتكرر تاني قلت ، وانا اعملك اي مش انتي ال رحتي ليه بنفسك واهو ادي صورك اخدتي اي ف الأخر قولي اخدتي اي وسبتها ومشيت ركبة العربية ولقيتها بتتصل عليا قفلت التليفون خالص علشان مش تتصل وبعديها بيوم فتحت التليفون لقيت بنت عمي بترن عليا فتحت عليها وقلت ، عايزا اي يا نرمين قالت ، انا عيزاك نتكلم لوحدنا شوية قلت ، طب اجيلك فين وايمتا قالت ، تعال الساعة 7.30 باليل وهبعتلك اسم المكان علي الواتساب قلت ، تمام يا نرمين مع السلامة علشان انا ف العربية دلوقتي وقفلت معاها و وصلت البيت ونزلت وطلعت البيت وكانت ماما بتجهز الأكل قلت ليها ، يا ماما انا هروح انام مش هاكل ابقي اندهي عليا علشان اصحي الساعة 6 وسبتها ورحت الاوضة وقعدت افكر مع نفسي هي نرمين عيزاني لي وبعدين قلت تلقيه تخطيط من امها علشان ابقا انا وهي لوحدنا وبعدين انيكها وتصورني علشان تمسكها عليا زله وبعدين قلت اروح وأتأكد بنفسي برضه ونمت نصف ساعة ولقيت ماما بتصحي فيا لقتني صحيت قالت ، الاكل عندك ف المطبخ لو هتاكل وطلعت ماما وانا قمت دخلة الحمام وطلعت دخلة الاوضة انشف وشي وألبس هدومي وأطلع وطلعت رحت المطبخ ولقيت كشري اكلت وسبت الشاي علي النار وطلعت قعدت قدام التلفزيون شوية ودخلت حطية الشاي ورحت قعدت اشرب ف الشاي ولقيت التليفون بيرن ولقيتها نرمين علشان تأكد الميعاد وقلت ليها ، هي الساعة كام دلوقتي يا نرمين قالت ، الساعة 6.30 فاضل ساعة وتجي ماشي قلت ، ماشي وقفلت معاها وقعدت اتفرج علي التلفزيون وشوية وبصيت ف الساعة لقيتها 7.20 قلت انزل ولف بالعربية شوية قعدت الف بالعربية وبعدين رحت عند نرمين ولقيت باب البيت مفتوح ركنت العربية بعيد شوية ونزلت ودخلت البيت ولقيتها لبسا هدوم تهيج الحجر كانت لبسا بنطلون استرتش وتشرت بنصف كم وطيزها هتقطع البنطلون وهي بيضا ودار الحوار التالي:-
انا: اي ال انتي لبساه دا مش عيب عليكي كدا
نرمين: " بدلع " لا مش عيب يا احمد انتا مش غريب انتا ابن عمي يعني عادي ( انا قلت ف سري احا دا زي ما توقعت بس هتقل عليها لما اشوف اخرها )
انا: طب مفيش اي حاجة اكل ولا اي حاجة انا جي ومش واكل خالص
نرمين: من عنيا هعملك احلي اكل هي قامت وانا شفت زي حاجة لونها احمر عند الدولاب قلت بس يبقا دي كاميرا رحت اكني بجيب حاجة وبصيت علي البتاع ال لونه احمر دا لقيتها كاميرا ومتوصل ليها سلك من اوضة تاني و الاوضه دي رحت علشان اشوفها وكانت نرمين لسا بتجهز الأكل ومش واخده بالها مني ولقيت باب الاوضة مقفول قلت دي يبقا فيها خديجة علشان تصورنا وبعد كدا عرفت ان البيت كله مليان كاميرات ولقيت نرمين جيبا الأكل رحت قعدة مكاني ولقيتا جيبا سمك وجمبري وسبيط وفراخ قلت ليها ، انا شاكك ان في حاجة وانا مش عارفها لقيتها بان عليها التوتر و وشها جاب الوان وبعدين قالت ، لا لا لا مفيش حاجة اقعد كل بس قلت ليها ، روحي اعملي ليا شاي يكون كلة قامت علشان تعملي شاي وانا قعدة اشوف الأكل في حاجة ولا لا وزي ما توقعت حطت فياجرا ف شربة الجمبري عملت نفسي بشربها ورح كبيتها ورجعت قلت ليها ، انا خلاص شبعت قالت ، انتا لحقت تاكل يا احمد قلت ، انا مش جعان علي الأخر بس شربت شربة الجمبري بس لقيتها اكنها بتضحك ودا كان باين علي وشها ودار الحوار التالي:-
انا: قولي ليا امك عملت اي لما سبتها
نرمين: قعدت تعيط يا احمد لي تسيبها وتمشي
انا: مش دلوقتي لما تبقا في مكان تاني هقلك بان علي وشها الغضب
نرمين: " بزعيق " عيزاك تقلي هنا يا احمد فاهم ولا مش فاهم
انا: انا ال عايز افهم انتي حطا كاميرات هنا لي لقيتها خافت علي الأخر
نرمين: " بخوف " ان .. ان .. انتا عرفت ازاي ان في كاميرات هنا
انا: مش محتاجة يعني عرفت زي ما عرفت انتي مالك وكمات تلقيها امك ف الاوضة ال هناك دي مش كدا
نرمين: اها ف الاوضة ال هناك بس مش تعملي حاجة يا احمد علشان ماما هي ال قالت ليا علي دا كله قلت ، طب روحي افتحي الباب اكني معرفش اي حاجة وراحت فتحة الباب وانا كنت ورا نرمين ودخلت قلت طب انتي عايزا تصوريني وانا بنيك بنتك مش كدا
خديجة: كلامك صح وكنت هصورك علشان امسكها عليك زله علشان تساعدني ف موضوع الصور والفيديوهات ولو مكنتش هتساعدني كن هوري الفيديو لأمك وعمك وأبوك وقلت ، انا كنت هساعدك بس انتي كنتي هتخليني انام مع بنتك يبقا انتي من طريق وانا من طريق ماشي وسبتها ومشيت ونزلت ركبة العربية ورحت البيت نمت شوية وصحيت علي صوت التليفون بيرن ولقيت صوت بنت يجنن ودار الحوار التالي:-
انا: الو مين معايا
ولاء: انا ولاء يا احمد
انا: معلش نسيت صوتك انتي امبارح كنتي عايزا تقولي ليا حاجة وبعدين انا مشيت لو عايزا تقولي دلوقتي قولي
ولاء: انا مكسوفة مش قدرا اقولك يا احمد
انا: اتشجعي وقولي بلاش الكسوف دا يا ولاء اتفضلي قولي
ولاء: انا بحبك يا احمد
انا: انا عارف انك هتقولي ليا كدا دا كل البنات بيقولوا ليا كدا برضه
ولاء: انا مش زي البنات التانيا انا بحبك بجد يا احمد
انا: طب نقابل فأي كافيه ونتكلم ماشي
ولاء: ماشي ونزلت علشان اروح ولقيت واحد جي عليا بالعربية كنت هموت لما تفاديت العربية وقبل ما اوصل الكافيه لقيت واحد انصدمت ........................ انتهي الجزء الثاني
سؤال الحلقة احمد لقا مين ؟
انتظرونا
تعليقاتكم ومشاركتكم هي من تشجعني للاستمرار
_________________________